قفس حبس ملکه از جمله وسایل زنبورداری پرکاربرد در زمینه پرورش ملکه زنبورعسل است که برای انتقال و معرفی ملکه به کندو استفاده می شود.

این قفس از جنس پلاستیک بوده و دارای جداره های پلاستیکی و یک دریچه برای داخل و خارج کردن ملکه است.

هر زنبورداری که پرورش ملکه را نیز انجام می دهد به قفس ملکه زنبورعسل نیاز دارد تا بتواند در فرآیند عسل گیری و مراقبت از زنبور،  افزایش تولید و کیفیت کار خود را تسهیل و سهولت ببخشد.

جهت خرید قفس حبس ملکه با بهترین کیفیت میتوانید به سایت کندوها مراجعه نمایید و یا از طریق شماره های مندرج در پایین صفحه با مشاوران فروش مجموعه تجهیزات زنبورداری یاس در ارتباط باشید.

کاربرد قفس حبس ملکه

زمانی که در منطقه زنبورستان شهد زیادی وجود دارد، اگر ملکه به تخم ریزی مازاد خود ادامه دهد هر چه شهد از طبیعت می آید توسط زنبورها خورده می شود. زنبورداران برای اینکه شهد گلها ذخیره شوند ملکه ها را حبس کرده و با کاهش تخم ریزی ملکه شهد بیشتری ذخیره می شود این امر کمک میکند که زنبوردار برداشت بهتری از زنبورعسل داشته باشد.

این قفس ملکه در کنار شان زنبورعسل نصب می شود.

از جمله کاربردهای قفس حبس ملکه میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • افزایش عسل آوری
  • کاهش بیماری های کلنی
  • کاهش کنه واروا
  • افزایش رشد کلنی

نحوه استفاده و نصب قفس حبس ملکه

نصب قفس حبس ملکه در کندو راحت است و نیازی به استفاده از پیچ و گیره و… نیست.

برای نصب این قفس، ابتدا به اندازه ی قفس از قاب عسل پوکه بریده میشود سپس باید قفس باز شود و قفس در دو طرف چوب بالایی قاب قرار داده شود، در این مرحله به وسیله ی پیم های کناره قفس آن را محکم کنید.

این نوع قفس ها روی قاب های کوتاه هم نصب و در کندوهای 5 قاب و کندوچه های پرورش ملکه نیز استفاده می شوند.

برای جا به جایی ملکه حتما از قفس حمل ملکه استفاده کنید، قرار دادن ملکه در قفس باید با احتیاط زیادی انجام شود که به ملکه آسیبی وارد نشود.

در قسمت مخصوص خوراک قفس باید مقداری خوراک برای ملکه قرار دهید همچنین در قفس ملکه باید چند زنبور دیگر به عنوان پرستار قرار دهید تا غذای ملکه را تامین کنند.

حمل ملکه باید سریع انجام شود و چندین روز زمان نبرد و محل قرار دادن ملکه نباید در معرض نور مستقیم آفتاب باشد.

قیمت خرید قفس نگهداری ملکه

در دنیای الکترونیکی امروزی، اقتصادی ترین و شاید آسان ترین روش خرید، خرید از سایت های معتبر اینترنتی است که خریدی آگاهانه نیز محسوب میشود.

زنبورداران می توانند با مراجعه به سایت های معتبر مانند سایت کندوها، از طریق اینترنت ثبت سفارش کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن، این لوازم را تحویل بگیرند.

قیمت خرید قفس حبس ملکه با توجه به کیفیت آن بسیار مناسب است و محصولی بسیار کاربردی و مفید می باشد.

این قفس ها دارای دو درب، یکی در پایین و یکی در بالا هستند که خروج ملکه از آن را بسیار راحت کرده است، زمانی که زنبوردار تصمیم به رها سازی ملکه دارد، بدون نیاز به باز کردن قفس می تواند این کار را انجام دهد.

میله های داخلی و خارجی این محصول گرد بوده و به ملکه و زنبورهای کارگر آسیبی نمی رساند.

قیمت خرید این محصول بستگی به کیفیت پلاستیک، ساخت و ابعاد آن دارد که قفس حمل ملکه در دو سایز کوچک و بزرگ تولید می شود.

تجهیزات زنبورداری یاس قفس نگهداری ملکه را به صورت عمده نیز عرضه میدارد که برای خرید عمده این محصول میتوانید از طریق شماره های درج شده درصفحه اقدام نمایید.