دریچه پرواز یکی از لوازم ضروری کندو است که در ورودی کلونی زنبور عسل نصب می شود. این وسیله زنبورداری، دارای سوراخ هایی در سطح ورودی خود می باشد که برای رفت و آمد زنبور های عسل به کندو استفاده می شود.

کاربرد دیگر دریچه پرواز جلوگیری از موجودات موذی از جمله:

1.موش: موش ها یکی از شکارچیان زنبور عسل هستند که بیشتر در شان هایی که ذخیره شده اند لانه می سازند و خسارات زیادی به زنبورداران می زنند که ممکن است فصل پاییز وارد کندو شوند و در کلونی های فعال زمستان را بگذرانند.

2.پرندگان: پرندگان یکی دیگر از شکارچیان زنبور عسل هستند. پرندگان پروازی از جمله چلچله با شکار زنبور های عسل در هوا کلونی ها را تهدید می کنند.

سبزقبا هم نوعی از پرنده است که با بدنه سبز و گلوی سیاه شناخته می شود و بیشتر در مناطق جنوب شرقی ایران وجود دارد، این پرنده به صورت دسته جمعی به کندو ها حمله میکنند و آنقدر زنبور می خورند تا سیر شوند.

3.زنبور های خرمایی: این موجود، دست و پای بلند و دهانی جونده بسیار قوی و دندانه دار است که با دست های خود سر زنبوران عسل را جدا می کند. زنبور های خرمایی معمولا خانه های خود را نزدیکی کلونی ها می سازند و از زنبورهای عسل هم برای پرورش و تغذیه نوزدان خود استفاده می کند.

بعضی از این زنبوها به زور وارد کلنی شده و  با مقداری عسل خارج میشوند که در بعضی مواقع نیز زنبورهای عسل به صورت دسته جمعی به آنها حمله می کنند و با نیش خود آنها را می کشند.

تجهیزات زنبورداری یاس، دریچه پرواز را با بهترین کیفیت تولید و عرضه میدارد.

شما عزیزان برای خرید دریچه پرواز و دیگر محصولات و تجهیزات زنبورداری میتوانید از طریق سایت کندوها اقدام نمایید.

و یا برای خرید به صورت عمده و حتی جزئی از طریق شماره تماس های مندرج در صفحه، با مشاوران ما در تماس بوده و ثبت سفارش نمایید.

مشخصات دریچه پرواز

دریچه پرواز دارای ویژگی هایی است که به برخی از آنها اشاره میکنیم:

  • دو حالته: به صورت بسته و ضد غارت می‌توان از آن استفاده کرد.
  • جنس از ورق گالوانیزه: گالوانیزه در درازمدت زنگ نمی‌زند و طول عمر بالایی دارد.
  • ابعاد متنوع برای کندوهای مختلف: سایز دریچه پرواز به سایز کندو خریداری شده بستگی دارد. اگر که کندو و دریچه پرواز را از یک فروشگاه تهیه کنید بهتر است.

این دریچه ها به راحتی روی کندو نصب میشود و دارای عرض ۳٫۵ سانتی متر هستند.

نحوه کار با دریچه پرواز

دریچه پرواز یکی از اجزای مهم کندو است که در هر کندو باید یک دریچه پرواز وجود داشته باشد. این دریچه در ورودی کندو نصب می شود. از دریچه پرواز برای کنترل ورود و خروج زنبور عسل به داخل کندو استفاده می شود که از کاربرد های دیگر دریچه پرواز کندو جلوگیری از ورود حشرات و حیوانات مزاحم است.

معمولاً در فصل بهار و تابستان که زنبور ها مشغول جمع آوری شهد گل هستند دریچه پرواز باید کامل باز باشد به این دلیل که ورود و خروج زنبورهای عسل به راحتی انجام شود. در فصل زمستان که هوا سرد است دریچه پرواز زنبور عسل باید خیلی کم باز باشد چون در فصل سرما زنبور ها از کندو خارج نمی شوند البته نباید دریچه پرواز بسته شود. زنبور ها خودشان به وسیله بره موم پشت دریچه را تنگ می کنند.

دریچه پرواز

قیمت خرید دریچه پرواز کندو

دریچه پرواز کندو در قسمت پایینی بدنه کندو و به منظور ورود و خروج زنبورها تعبیه می‌شود. سایز استاندارد دریچه پرواز ۵/۱۵×۵/۳ سانتی‌متر است.
در ساختار دریچه پرواز دو نوع سوراخ وجود دارند. تعدادی سوراخ بزرگ برای رفت و آمد زنبورها (معمولاً ۵ سوراخ) و تعدادی سوراخ کوچک‌تر برای تهویه هوا (حدود ۱۸ سوراخ) در آن وجود دارد. زنبورها نمیتوانند از سوراخ‌های تهویه هوا عبور کنند. تعداد این سوراخ‌ها بر اساس جمعیت زنبورهای عسل کندو و شرایط آب و هوایی منطقه تعیین می‌شود. وظیفه زنبوردار نظافت منظم و همیشگی این توری‌ها است.

قیمت خرید دریچه پرواز بستگی به جنس ورق و کیفیت ساخت آن دارد. همچنین ابعاد آن نیز در قیمت تاثیر گذار است.

البته قیمت عمده این محصول، مناسب تر از قیمت تکی آن است.

فروشگاه تجهیزات زنبورداری یاس با ارائه وسائل زنبورداری به ویژه دریچه پرواز کندو و محصولات متنوع دیگر در صنعت زنبورداری آماده ارسال این محصولات برای تمام نقاط کشور است.

دریچه‌ پرواز کندو ارائه شده در این فروشگاه علاوه بر قیمتی مناسب، با ابعاد مختلف کندوها نیز سازگاری دارد.

برای خرید دریچه پرواز از طریق سایت کندوها و یا از طریق شماره های تماس درج شده در صفحه اقدام نمایید.