کلنی یعنی یک واحد خانوادگی زنبور عسل که از ملکه، زنبوران کارگر و زنبور های نر تشکیل شده است. کلنی در خانه‌ای با عنوان کندو زندگی می کند و در این خانه زنبورها به زاد و ولد و تولید عسل می پردازند. زنبورداران با گرد هم آوردن: ملکه، زنبور های کارگر و زنبور های نر شرایط زندگی آن ها را مهیا می کنند.

در واقع کندو، یک خانه با حفره های شش ضلعی برای زندگی زنبوران است. به این خانه های شش ضلعی، موم می گویند. زنبور ها این خانه ها را ایجاد کرده و با نظم و قانون خاص، به زندگی در آن می پردازند. زاد و ولد، دفاع از کلنی؛ تغذیه و تولید عسل؛ همگی در داخل کندو انجام می شود. این سلول های شش ضلعی که توسط زنبور ها ساخته می شوند، کارآمدترین  روش برای استفاده از فضا است.

فروشگاه تجهیزات زنبورداری یاس جزء بهترین تولید‌کننده های کندو عسل ده قاب درجه یک است. تجهیزات و وسائل زنبورداری این فروشگاه از جمله دستگاه اکستراکتور نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند و می‌توانید با خیالی آسوده این وسایل را تهیه نمایید. همچنین می‌توانید از طریق شماره ای درج شده در صفحه با ما در ارتباط باشید.

کندو عسل (ده قاب) درجه یک

جعبه کندو از چهار جداره، کف و سقف تشکیل است. سوراخی در قسمت پایینی و نزدیک به دیواره جلویی کندو، وجود دارد که به آن سوراخ پرواز گفته می‌شود. زنبورها از راه این سوراخ به کندو وارد و یا از آن خارج خواهند شد. کندوی عسل در دو طبقه تولید می‌گردد. به طبقه‌ای که در مجاورت زمین قرار دارد، اتاق ملکه گفته می‌شود. کندو حاوی قاب‌های چهاروجهی است که از چهار تخته باریک که به هم متصل شده‌اند، ساخته شده است.

کندویی درجه یک است که روی آن هیچ‌گونه سوراخی وجود نداشته باشد. درب اصلی کندو و تخته‌ای که کف آن قرار دارد باید سالم و یک تکه باشد. ضخامت چوب کندو مخصوصا در ساختمان اصلی نباید از ۲ سانتی‌متر کمتر باشد. در غیر این صورت این کندو از مقاومت بالایی نخواهد نبود.

کندوهای ده قاب عسل درجه یک دارای مشخصات زیر است: از چوب سپیدار درجه یک تولید شده است. ورق زیر و رو کندو گالوانیزه می باشد. تعداد میخ مناسب.  تعداد 10 عدد قاب در داخل کندو. با استاندارد لانگستروت ساخته شده است.

کندو تولید شده در شرکت تجهیزات زنبورداری یاس با سایز استاندارد، کف بسته، زیر و رو ورق، چوب خشک درجه یک و دارای ده قاب چوبی می باشد.

[ برای مطالعه بیشتر : مرکز خرید کندو عسل ]

خرید بهترین کندو

عوامل تاثیر گذار در قیمت خرید کندو عسل خالی

انسان ها از گذشته برای بهره برداری هر چه بیشتر از زنبور عسل، سعی کرده اند که مکانی را با بیشترین شباهت به مکان زندگی خود زنبور طراحی کنند.

جنس چوب به کار رفته در ساخت کندو مهمترین عامل تاثیر گذار در قیمت کندو عسل خالی است. از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت کندو های چوبی می توان به ورق زیر و روی کندو اشاره کرد، ضمنا باید یادآور شویم که در ساخت بعضی از کندو ها هیچ ورقی به کار نمی رود.

جنس قاب های داخل کندو و همچنین کیفیت ساخت قاب ها نیز در قیمت تاثیر گذار خواهد بود، در بعضی از مناطق کندوها بدون قاب فروخته می شود که طبیعتاً از قیمت مناسب تری برخوردار هستند. تعداد میخ های به کار رفته و همچنین چسب کاری قاب ها و کندو نیز باید در هنگام خرید مورد نظر گرفته شود. تعداد خرید نیز تاثیر بسزایی در قیمت خواهد داشت و قیمت عمده مناسب تر خواهد بود.

مشخصات کندو ده قاب

به طور کلی برای کندوهای ده قاب جدید می توان ویژگی های زیر را بیان کرد :

این کندو ها دارای ده قاب هستند که قابل تعویض ، جابه جایی و استفاده مجدد می باشند . زنبوردار به راحتی می تواند از نحوه فعالیت عملکرد و مراقبت های بهداشتی در طی پرورش با مشاهده قسمت های داخلی کندو مطلع شود. این کندو زنبور به راحتی قابل حمل و نقل می باشد. با توجه به نحوه ساخت و قسمتهای مختلف کندو، امکان نگهداری در فضای آزاد میسر است. با توجه به مدیریت آسان بر کندوهای جدید راندمان تولید و بهره وری بیشتر مورد انتظار است.

مهم ترین قسمت های کندو عبارتند از: بدنه یا جعبه کندو ( در بدنه محل نصب قاب های متحرک در نظر گرفته شده است )، تخته کف کندو، تخته پرواز و سقف کندو. امروزه کندوهای مختلفی با قاب متحرک وجود دارند که مهم ترین آنها عبارت اند از کندوی لانگستروت لوئیس، دادنت بلات،  روت، لانیس، تونلی ذوزنقه ای این کندوها در اصـل تفاوت چندانی با هم ندارند.

جز این که هر فرد به ذوق خود تغییراتی در ساختمان کندو، اندازه قابها داده و آن را به اسم خود نامیده است. ولی امروزه همان  کندو ی اول یعنی لانگستروت بیشتر متداول است.