زنبورداری یکی از حرفه ای ترین مشاغل است. زنبوردار باید اطلاعات بالایی در مورد موارد مختلفی داشته باشد تا بتواند از پس وظایفی که بر عهده دارد، برآید. یکی از ابتدایی ترین نکاتی که هر زنبوردار برای شروع زنبورداری باید به آن واقف باشد، خرید تجهیزات زنبورداری است که خرید لباس زنبورداری از مهمترین آن ها است.

لباس زنبورداری وسیله مهم حفاظتی زنبور دار در برابر هجوم احتمالی زنبورها است. برخی گمان می کنند لباس زنبورداری نیز مثل لباس کار فقط وظیفه حفاظت از بدن در برابر آلودگی ها را دارد. این در حالی است که اهمیت این لباس بسیار بیشتر از لباس های معمولی برای کارهای مختلف صنعتی و… است.

این لباس انواع مختلفی دارد از جمله لباس زنبورداری دوتکه کلاه دار که دارای پارچه مناسب و دوخت مطمئن و دارای استاندارد مورد نیاز برای فرد استفاده کننده از آن می باشد. در طراحی و دوخت این لباس از نظر و هم فکری زنبورداران با تجربه برای هرچه بهتر و راحتر شدن آن استفاده شده است.

خرید لباس زنبورداری یکی از مهمترین خریدهایی است که هر زنبوردار یا مسئول زنبورستان باید انجام دهد. زنبورداری موفق است که برای خرید هر کدام از وسایل زنبورداری دقت کند و به صورت هوشمندانه ای خرید خود را انجام دهد. در این صورت نه مشکلی برای او ایجاد می شود و نه هزینه اضافی برای خریدهای خود انجام داده است.

شرکت تجهیزات زنبورداری یاس تولید کننده انواع لوازم زنبورداری نظیر: کندو، استراکتو دستی، اکستراکتور برقی، منبع دوجداره عسل، دودی، لباس زنبورداری، لوازم پیوند ملکه، لوازم برداشت ژل رویال، چنگال، ماژیک ملکه، قاب،ایزولاتور ملکه، قفس فشاری معرفی ملکه، دستکش زنبورداری، کلاه، تله گرده گیر و غیره. بصورت عمده با کیفیت و قیمت مناسب می باشد که کلیه این تجهیزات را به تمام نقاط ایران ارسال می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید تا بتوانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

لباس زنبورداری کلاه گرد دو تکه

مدل کلاه گرد لباس زنبورداری یکی از انواع لباس‌های زنبورداری است که محافظت کاملی را برای شما ایجاد می‌کند و در دو طرح یکسره و دو تیکه به دوخت می‌رسد. زمان استفاده از این لباس دیگر نیازی به تهیه شلوار زنبورداری، کلاه زنبورداری و … نیست، پس استفاده از این مدل لباس زنبورداری اقتصادی‌تر است. طراحی کلاه آن به صورتی است که افراد دید کاملی از اطراف دارند. همچنین به جهت استفاده از قطعات پلاستیکی در اطراف کلاه حالت گردی کلاه حفظ می‌شود و فاصله مناسبی با صورت زنبوردار دارد که موجب کاهش خطر نیش خوردن صورت فرد می‌شود. در دوخت این مدل لباس ۲ زیپ به کار رفته که یک زیپ در جلو لباس زمان پوشیدن و درآوردن کاربرد دارد و یک زیپ قسمت جلویی کلاه زمان استراحت افراد کاربرد دارد.

مشخصات لباس زنبورداری کلاه گرد دو تکه

یکی از انواع لباس زنبورداری، لباس زنبورداری کلاه گرد دو تکه است که محافظت کاملی را برای فرد ایجاد می‌کند. هنگامی که شما از این لباس استفاده می‌کنید دید کاملی از داخل دارید و به محیط اطراف خود مسلط خواهید بود. استفاده از قطعات پلاستیکی این لباس، حالتی را برای  کلاه گرد ایجاد کرده است که موجب می‌شود تا فاصله مناسب یا صورت ایجاد شود بنابراین با توجه به این طراحی خطر نیش خوردن فرد به شدت کاهش می یابد. این مدل طراحی دایره ای را کلاه گرد می‌نامند. لباس‌های زنبورداری کلاه گرد در انواع یک تکه و دو تکه تولید می‌شوند.

در این لباس دو زیپ در نظر گرفته شده است که یک زیپ در جلو برای پوشیدن و درآوردن کاربرد دارد و یک زیپ هم در قسمت جلوی کلاه است که برای مواقع استراحت، نوشیدن و خوردن خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس پارچه این لباس کجراه است که مقاومت خوبی نسبت به نیش زنبورعسل دارد. این لباس‌ها به صورت فری سایز طراحی می‌شوند و برای انواع افراد تا وزن ۱۰۰ کیلوگرم هم مناسب هستند. جنس مرغوب و طراحی مطلوب این لباس آن را جزء نمونه‌های پرطرفدار در بین زنبورداران کرده است.

در لباس زنبورداری کلاه گرد دو تکه، کلاه روی لباس زیپ می شود و شلوار هم جداست. لباس جدا از بدن می ایستد و همین موضوع مانع نیش زدن زنبور می شود اگر نشسته باشید و شلوار به بدن بچسبد و زنبور را عصبی کنید احتمال نیش زدن از روی لباس وجود دارد. دو تیکه بودن لباس باعث میشود هر زمان کار با زنبور کم بود فقط پیراهن و کلاه را بپوشید.

انواع لباس زنبورداری

کلاه و لباس زنبورداری از جمله ادوات اساسی و مهم در زنبورداری است. لباس‌های زنبورداری دارای انواع مختلفی هستند که به‌طور کلی به دو دسته تقسیم شده‌اند که براساس نوع کلاه لباس‌ها یعنی کلاه فضایی یا گرد صورت گرفته است.

  • مدل کلاه تاشو یا فضایی
  • مدل کلاه دو سیم یا گرد

ولی هر دو مدل فضایی و گرد در سه مدل طراحی و دوخته می‌شوند که عبارت‌اند از:

  • لباس زنبورداری یکسره
  • لباس زنبورداری دو تکه
  • لباس زنبورداری نیم تنه