موم ریز یکی از ابزار هایی است که بعد از برداشت عسل و هنگام قرار دادن قاب های جدید کاربرد دارد؛ بعد از برداشت قاب های عسل باید جاهای خالی شده را با پوکه(قاب) های جدید پر کرد که زنبورداران از ورق موم استفاده می کنند، وقتی برگه موم روی قاب ها قرار گرفت فضاهایی خالی می ماند که اگر آن فضا ها را پر نشود ممکن است بعد از تمام شدن کار زنبور، آن قاب بشکند، به وسیله موم ریز این فضاهای خالی پر میشود.

موم ریز از جنس ورق گانوالیزه ضخیم و دوجداره است، همچنین ضد رنگ، دارای دستگیره چوبی و مقاوم در برابر حرارت نیز هست.

تجهیزات زنبورداری یاس این محصول را تولید و به صورت عمده نیز خدمت مشتریان عزیز عرضه میدارد.

لطفاً جهت سفارش موم ریز زنبورداری به سایت کندوها مراجعه نموده و یا از از طریق شماره های تماس های درج شده در پیج با مشاوران ما در تماس باشید.

مشخصات موم ریز زنبورداری

موم ریز زنبورداری وسیله پر کاربرد در زنبورداری جهت چسباندن برگ موم به قاب است که دارای دو سوراخ است، سوراخ کوچک برای ریختن آب و سوراخ بزرگ برای گرم کردن موم می باشد. این وسیله بدنه ای دوجداره دارد که داخل آن از طریق سوراخ کوچک آب گرم ریخته میشود یا روی شعله گرم می شود تا موم آب درون آن آب شده و آماده موم ریزی شود.

موم ریز ها داری مشخصاتی هستند که مهمترین آنها را بیان میکنیم:

۱. برخورداری از نوعی ورق گالوانیزه ضخیم

۲. دارای خاصیت ضدزنگ

۳. برخورداری از دسته نگهدارنده چوبی

۴. مقاوم در برابر گرما

۵. کارایی بسیار عالی

طریقه استفاده موم ریز

برای استفاده از این وسیله ابتدا در قسمت بیرونی موم ریز مقداری آب می ریزیم و بعد در قسمت داخلی مقداری موم می اندازیم، فرقی ندارد که موم که می اندازیم ورق باشد یا مومی که قبلاً استفاده شده است. سپس موم ریز را روی شعله گاز یا پیک نیک می گذاریم و منتظر می مانیم که آب قسمت بیرونی جوش آید؛ بعد از جوش آمدن آب مومی که در قسمت داخلی هست نیز به حالت مایع در می آید،

در این مرحله قاب موم دوزی شده را به صورت برعکس و کج نگه داشته و موم آب شده را می ریزیم تا از کنار شیار قاب تا آخر شیار روان شود.

بعد از ریختن موم آب شده در فضاهای خالی قاب باید صبر کنیم تا موم مایع حالت جامد به خود بگیرد و در آخر می توانیم آن قاب ها را وارد کلونی کنیم.

مزیت استفاده از موم ریز این است که احتمال جدا شدن موم از قاب و افتادن آن به صفر می رسد اینکه خیال زنبوردار را از بابت ول کردن موم در هوای گرم را تا حد بالایی راحت می کند.

قیمت عمده موم ریز زنبورداری

وسایلی که در زنبورداری استفاده میشوند بدلیل استفاد داوم از آنها باید کیفیت بالائی داشته باشند. موم ریز هم بدلیل استفاده از آب در معرض زنگ زدگی است و همچنین گرمای زیادی به صورت مستقیم و غیر مستقیم به آن وارد میشود پس باید مقاومت بالائی در برابر دما، زنگ زدگی، برابر وزن زیاد داشته باشند و به راحتی قابل شست و شو باشند.

تجهیزات زنبورداری یاس موم ریز زنبورداری را با بهترین کیفیت تولید میکند. عرضه این محصول به صورت عمده نیز انجام میشود که مطمئناً قیمت فروش عمده این محصول برای خریدار مناسب تر از قیمت خرده آن است.

شما میتوانید جهت سفارش این محصول و محصولات دیگر زنبورداری از طریق سایت کندوها و یا از طریق شماره های داخل صفحه اقدام نمایید.