با رسیدن فصل برداشت عسل، زمان استفاده از برخی از تجهیزاتی می رسد که اگر هرکدام در هنگام برداشت نباشند زنبورداران به مشکل بر می خورند.

یکی از این تجهیزات خرک ها هستند؛ کاربرد خرک عسل گیری به این صورت است که به عنوان یک پایه استفاده می شود تا قاب های عسل روی آن قرار بگیرد و پولک های روی قاب برای بهتر اکستراکتور کردن قاب ها برداشت شوند. برای اینکه شهد از موم جدا شود حتماً باید پولک های روی قاب ها برداشت شود.

خرک ها در دو نوع مخزن دار و بدون مخزن تولید میشوند که خرک های مخزن دار نسبت به خرک های معمولی کاربرد بیشتری دارند چون دارای مخزن هستند و قابلیت ذخیره عسل را دارند ولی در عین حال نسبت به خرک بدون مخزن قیمت بالاتری دارند.

دستگاه خرک از دو قسمت مهم تشکیل شده است:
-قسمت صافی: بعد از جدا شدن پولک موم از قاب، عسل روی قسمت توری که زیر این وسیله قرار دارد، ریخته میشود. ارتفاع مخزن خرک تقریباً ۲۵ سانتی است که عسل جدا شده از پولک، در نهایت توسط شیر تعبیه شده در سمت راست خرک عسل گیری تخلیه میشود.

-قسمت خرک: در این قسمت به ارتفاع ۵ سانتی متر ناودانی و به اندازه ی عرض شان، آهن وجود دارد که قاب عسل ها روی آن قرار میگیرد و زنبوردار حدودا ۱۰ عدد شان روی آن و دو عدد شان روی قلاب مورب قرار میدهد و به راحتی عمل پولک تراشی را انجام میدهد.

چنانچه شما زنبور‌‌‌داران عزیز به محصولات زنبور‌‌داری مثل انواع خرک یا دیگر محصولات نیاز پیدا کردید، می‌‌توانید آن‌‌ها را با بهترین و مناسب‌‌ترین قیمت و ساخته شده از مرغوب‌‌ترین مواد اولیه از تجهیزات زنبورداری یاس خریداری کنید.

در صورتی که نیاز به مشاوره داشتید، کافیست با شماره‌‌هایی که در پایین درج شده تماس حاصل فرمایید.

انواع خرک عسل گیری

خرک در واقع یک پشتیبان برای قاب های عسل محسوب میشود و کمک میکند زنبوردار بدون تلف کردن وقت و با نشستن سرجای خود قاب ها را روی آن قرار داده و شروع به پولک تراشی کند. این دستگاه بدون قسمت متحرک و کاملاً ساکن است.

خرک زنبورداری در دو نوع مخزن دار و بدون مخزن تولید میشود.

خرک بدون مخزن و معمولی پولک تراشی

از خرک بدون مخزن برای جدا سازی سرپولک از شان های عسل استفاده می شود.

خرک بدون مخزن برای پولک تراشی موم جهت آماده سازی قاب های کندو برای گذاشتن داخل اکستراکتور و عسل گیری پرکاربرد است.

خرک معمولی عسل گیری دارای حیطه کاربردی گسترده‌‌ای است. این محصول وسیله‌‌ای حائز اهمیت برای عسل‌‌گیری است که مجموعه عسل هفت برج خارون با سال‌‌ها تجربه در زمینه تولید و عرضه انواع محصولات و خدمات زنبور‌‌داری آن را با بهترین کیفیت تولید و عرضه می‌‌نماید.  

خرک بدون مخزن عسل گیری به راحتی قابل حمل بوده و می‌‌‌توان در شرایط مختلف: صحرایی، کوهستانی و چادر زنبور‌‌داری از آن استفاده کرد. از دیگر ویژگی‌‌های این محصول: مقاومت عالی در برابر پوسیدگی، وزن بسیار کم و سبکی، بدنه فلزی، دارا بودن قابلیت جمع شدن پایه‌‌های آن است. 

این محصول از نوع معمولی بوده و دو بخش مخزن و صافی برای جدا کردن عسل از پولک‌‌‌های موم و شیر تخلیه عسل در جلوی مخزن را ندارد. 

مشخصات خرک پولک تراش بدون مخزن: دو جایگاه (صفحه) جهت قرار گرفتن قاب عسل برای پولک تراشی موم، بدنه فلزی، قابلیت جمع شدن پایه ها، سبک.

خرک مخزن دار عسل گیری

از خرک مخزن دار  عسل گیری برای جدا سازی سرپولک شان های قاب کندوی عسل استفاده می شود که این خرک در دو سایز کوچک یا ۸ قاب و سایز بزرگ یا ۱۶ قاب وجود دارد.

بسیار کارآمد برای پولک تراشی موم، جهت آماده سازی قاب های کندو برای گذاشتن در داخل اکستراکتور (عسل گیر) است.

مشخصات خرک پولک تراش مخزن دار (کوچک و بزرگ):

مخزن جهت انباشته شدن و تخلیه عسل ( در دو سایز کوچک و بزرگ)، توری جهت صاف کردن عسل جدا شده از قاب ها.

دو جایگاه (صفحه) جهت قرار گرفتن قاب عسل برای پولک تراشی موم، جایگاه قسمت وسط برای قاب های پولک تراشی شده ( سایز کوچک ۸ قاب و سایز بزرگ ۱۶ قاب).

شیر تخلیه فلزی در جلو دستگاه جهت تخلیه عسل، پایه جهت ارتفاع بیشتر، بدنه فلزی.

ابعاد داخلی مخزن ( سایز کوچک ۸ قاب ): طول ۶۶ سانتی متر – عرض ۴۹ سانتی متر – ارتفاع ۳۵ سانتی متر، ابعاد داخلی مخزن ( سایز بزرگ ۱۶ قاب ): طول ۱۰۰ سانتی متر – عرض ۴۹ سانتی متر – ارتفاع ۳۵ سانتی متر.

قیمت خرک عسل گیری

قیمت دستگاه خرک عسل گیری بستگی شدیدی به قیمت فولاد و آهن دارد، همچنین قیمت این محصول بستگی به کیفیت ساخت و سایز خرک نیز دارد.

از طرفی چون تجهیزات زیادی برای ساخت آن استفاده نمی شود قیمت آنچنان بالایی ندارند.

بسته به معمولی یا بدون مخزن و بامخزن بودن این تجهیزات زنبورداری قیمت های متفاوت جود دارد که نوع مخزن دار آن گرانتر است.

در تجهیزات زنبورداری یاس هر دو سایز کوچک و برزگ مخزن دار موجود است که هردو بدنه فلزی دارند.

برای خرید یا استعلام قیمت روز این دستگاه فقط کافیست با مجموعه ما در تماس باشید.

نحوه استفاده از خرک مخزن دار و بدون مخزن

روش استفاده از خرک بدون مخزن پولک تراشی:

برای اینکه قاب ها با ایمنی کامل روی خرک قرار بگیرند، در دو طرف ( چپ و راست ) صفحه ی خرک ها دو عدد قلاب وجود دارد؛ ابتدا باید قاب ها را روی دو قلاب بگذارید، سپس با استفاده از پولک گیر پولک های قاب ها را برداشت کنید، یکی از خوبی های این محصول این است که شما می توانید به صورت هم زمان دو قاب را پولک برداری کنید.

روش استفاده از خرک مخزن دار پولک تراشی:

قاب را روی خرک شیب دار این وسیله می گذاریم و به راحتی بوسیله چنگال، سرپوش ها ( پولک ها ) را با چنگال پولک تراش و یا کاردک پولک تراش از روی قاب جدا می کنیم.

زمانی که یکطرف قاب را پولک برداری کردیم باید قاب را برگردانیم و طرف دیگر را هم پولک برداری کنیم.

با خرک مخزن دار پولک بردار می توان 2 نفره نیز پولک برداری کرد.

هنگامی که کار پولک برداری از قاب تمام شد می توان قاب آماده را قبل از انتقال به استراکتور بالای خرک در محل مخصوص قرارگیری قابها قرار داد.

در بالای خرک مخزن دار پولک بردار میتوان تا 8 قاب گذاشت. بعد از پولک برداری مسئول استراکتور می تواند قابهای آماده را از خرک به اکستراکتور منتقل کند. به این طریق کار عسل گیری بدون وقفه و با سرعت به جلو پیش می رود.

بعد از پولک گیری :

در هنگام پولک برداری از قاب ها غیر از خود سر پولک ها مقداری از عسل هم با آنها جدا می شود .

این پولکها و عسل ها موقع جدا شدن از قاب داخل خرک مخزن دار دستگاه روی توری می ریزد و عسلها از توری عبور می کنند ولی موم ها و سر پولکها روی توری باقی می مانند.

بعد از اتمام عسل گیری می توان عسلی که از توری عبور کرده است را از طریق شیر پایین خرک پولک تراش تخلیه کرد و داخل حلب یا دبه ریخت.

تجهیزات زنبورداری یاس انواع مخزن دار و بدون مخزن دستگاه خرک عسل گیری را با بهترین کیفیت تولید و از طریق سایت و یا شماره های مندرج در صفحه در اختیار شما عزیزان قرار میدهد.