اکستراکتور ۶ قاب همان طور که از اسمش مشخص است دارای ظرفیت ۶ قاب عسل است و هر بار می توان شش عدد قاب عسل را برای تخلیه داخل این اکستراکتور قرارداد.

در اکستراکتورهای ۶ قاب، قاب ها به صورت مماسی کنار هم قرار داده میشوند و برگرداندن قاب ها به صورت دستی انجام می شود.

اکستراکتورهای ۶ قاب هم مثل ۴ قاب، در کنار و زیر دستگاه پایه هایی دارند که باعث تعادل و استحکام بیشتر دستگاه اکستراکتور میشوند.

برای خرید دستگاه اکستراکتور قیمت این دستگاه به یک سری عوامل از جمله موارد زیر بستگی دارد:

  • جنس بدنه
  • نوع گیربکس
  • جنس سبد یا همان توری داخل دستگاه
  • کیفیت ساخت و جوش بدنه
  • ضخامت ورق به کار رفته برای ساخت دستگاه
  • جنس شیر تخلیه عسل
  • سایز و گنجایش دستگاه

اکستراکتورهای دستی و برقی، اختلاف قیمت زیادی با یکدیگر دارند، این بیشتر به دلیل بالا بودن قیمت موتور و گیربکس اکستراکتورهای برقی است.

شما می توانید برای اطلاع از نحوه خرید، قیمت انواع اکستراکتور و همچنین مشاوره در مورد انواع لوازم زنبورداری با شماره های موجود در سایت تجهیزات زنبورداری یاس تماس حاصل فرمایید.

مشخصات اکستراکتور 6 قاب درجه 1

اکستراکتور دستی 6 قاب استیل درجه 1 داری مشخصات زیر است:

ضخامت مخزن ۰٫۵ میلیمتر، ضخامت تور سبد عسل‌گیری ۰٫۹ میلی متر، ضخامت پایه های اکستراکتور ۳ میلی متر، کفی مخزن عسل گیری اکستراکتور یک تکه است.

قطر مخزن عسل گیری ۶۳ سانتی‌متر، ارتفاع مخزن اکستراکتور، ۶۶ سانتی متر است. در قسمت لبه های مخزن عسل گیری از نبشی استفاده شده است که باعث مقاومت آن می شود.

ظرفیت مخزن عسل گیر (از زیر سبد تا کف مخزن)، ۱٫۵ تا ۲ حلب و نوع گیربکس مورد استفاده از نوع گیربکس ۱ به ۱۰ (دنده درشت) است.

اکستراکتور 6 قاب

نحوه کار با اکستراکتور

روش کار اکستراکتور برقی ۶ قاب: بعد از قرار دادن قابها داخل جاهای  مخصوص، دستگاه را با فشردن دکمه start روشن می کنیم و سرعت چرخش را با استفاده از دکمه پیچشی روی اینوتور، تعیین می کنیم. (میزان تغییرات سرعت را می توانیم با استفاده از مانیتور روی اینورتور مشاهده کنیم)

برای توقف چرخش اکستراکتور، سرعت را روی صفر تنطیم می کنیم و یا دکمه stop را فشار می دهیم.

برای عسل گیری سمت دیگر قاب ها، پس از توقف کامل چرخش اکستراکتور، قاب‌ها را بصورت دستی چرخانده و دوباره سرعت را تنظیم می کنیم. در صورتی که دکمه stop را زده باشیم، دوباره با فشردن دکمه start سرعت دستگاه به مقدار تنظیم شده میرسد.

در حین چرخش نیز می توانیم سرعت چرخش قاب ها را به دلخواه تغییر دهیم.در اکستراکتور از موتور گیربکس دور متغیر موتوژن استفاده شده است.

برای کار با اکستراکتور 6 قاب دستی: بعد از قرار دادن قابها داخل اکستراکتور توسط دسته ای که به دستگاه وصل است با استفاده از نیروی دست حرکت میدهیم که باعث حرکت قاب ها داخل اکستراکتور و عسل گیری میشود.

انواع اکستراکتور 6 قاب

عسل گیرهای شش قاب شباهت زیادی با هم دارند اما در واقع آن ها نیز تفاوت هایی در نوع و ضخامت استیل به کار رفته برای ساخت بدنه، توری داخل، گیربکس و حتی جنس پایه و شیر تخلیه عسل با هم دارند.

همچنین اکستراکتورهای 6 قاب در دو نوع برقی و دستی نیز تولید میشود.

کلاً اکستراکتورهایی که ساخته میشود بیشتر از جنس استیل اما با ضخامت های متفاوت هستند و همچنین از نظر سایز، اکثر اکستراکتورها بین ۴ قاب و ۱۲ قاب هستند.

تجهیزات زنبورداری یاس انواع اکستراکتورهای 6 قاب و دیگر اکستراکتورها را تولید و خدمت مشتریان عزیز عرضه میدارد.