شبکه مانع ملکه وسیله ای بسیار کاربردی و سبک برای مدیریت کندو است که در فصل برداشت عسل، زنبورداران برای داشتن قاب های عسل بدون تخم و لارو باید از این وسیله استفاده کنند شبکه مانع ملکه بین کندو و طبق کندو نصب می شود و مانع ورود ملکه زنبور عسل به طبقات دیگر میشود ولی زنبورهای کارگر می توانند از سوراخ های آن عبور کنند.

سوراخ های روی این وسیله دارای اندازه استاندارد (عرض تقریبا ۴ میلی متر) هستند و فقط از عبور ملکه جلوگیری می کند.

در شبکه های این محصول نباید هیچ گونه کجی و انحنا وجود داشته باشد که موجب فرار ملکه شود. کاربرد دیگر این محصول برای جلوگیری از تخم ریزی ملکه در طبق عسل می باشد و به طور کلی این محصول برای مدیریت بهتر و منظم تر کندو مورد استفاده قرار میگیرد.

برای این ابزار کیفیت پلاستیک و ساخت آن اهمیت زیادی دارد که باید سوراخ های متناسبی داشته باشد که ملکه نتواند از آن عبور کند و در نتیجه قاب های دیگر هم به مشکل برنخورند همچنین نباید پلیسه و یا لبه تیز داشته باشد زیرا به زنبور ها صدمه وارد می کند.

تجهیزات زنبورداری یاس شبکه مانع ملکه را با بهترین کیفیت پلاستیک و ساخت، تولید و خدمت شما عزیزان عرضه میدارد.

لطفاً جهت خرید این محصول از طریق سایت کندوها اقدام نمایید و یا از طریق شماره های مندرج در صفحه با مجموعه ما در تماس باشید و ثبت سفارش نمایید.

شبکه مانع ملکه زنبور عسل چیست؟

شبکه مانع ملکه زنبور عسل وسیله‌ای است که برای کنترل تخم ریزی ملکه در بخش خاصی از کندو همچنین برای جلوگیری از عبور ملکه به بخش ذخیره عسل استفاده می شود.

این وسیله، صفحه ای سوراخ دار با سوراخ های به قطر تقریبا ۴٫۴ میلی متر که از سوراخ های آن زنبور کارگر می تواند عبور کند ولی ملکه و زنبور نر نمی توانند عبور کنند، این منافذ بر اساس قطر قفس سینه ملکه طراحی شده است.

که آنرا بین دو طبقه کندو می گذراند تا از عبور ملکه به طبقات دیگر جلوگیری کنند.

در زمان برداشت عسل با قاب های عسلی روبرو میشوید که مقداری از آن توسط ملکه تخم ریزی شده است که حتی اگر تصمیم به برداشت عسل داشته باشید به خاطر وجود شفیره و لارو از کیفیت عسل که میشود. به همین خاطر برای جلوگیری از ورود ملکه به قسمت ذخیره عسل از شبکه مانع ملکه استفاده می کنند.

در پرورش زنبور نر و همچنین جلوگیری از بچه دهی زنبوران نیز از این وسیله استفاده می شود.

ویژگی های شبکه مانع ملکه پلاستیکی

شبکه مانع ملکه پلاستیکی زنبور عسل برای مدیریت کندو در جلوگیری از بچه دهی، نگهداری کندوی چند طبقه و برداشت عسل بیشتر و یکدست استفاده میشود. همچنین این محصول از پلاستیک پلی کربنات با دوام ساخته شده که زنبور کارگر به راحتی می تواند از آن عبور کند.

جنس به کار رفته در ساخت این محصول بادوام بوده، و مشکل انحنای عمودی یا کجی که ملکه نتواند از آن عبور کند‌ وجود نخواهد داشت. این ابزار، دارای ضخامت استاندارد ۹ میلیمتر است و بدون پلیسه بوده و لبه‌های آن تیز و برنده نیست.

در واقع: دارای طول ۴۹٫۵ سانتی متر و عرض ۴۰ سامتی متر و سوراخ شبکه ای استاندارد (عرض ۴ میلی متر)، جنس پلاستیک با کیفیت، کارایی بالا و وزن سبک است.

شبکه مانع ملکه

نحوه استفاده از شبکه مانع ملکه

برای استفاده از شبکه مانع ملکه:

درب کندو را که برداشتید طبق را نیز از روی کندو بردارید سپس شبکه مانع ملکه در بالای کندو قرار دهید دقت کنید که شبکه مانع ملکه درست جا خورده باشد.

طبق را با پوکه های خالی از شهد پُر کنید و سر جای خود قرار دهید، درب کندو را با پارچه یا گونی پوشانید و در جای خود بگذارید.

نکته ای باید رعایت شود این است که این شبکه ها هنگام نصب و استفاده دقیقاً در جای خود قرار گیرد چون اگر در جای خود قرار نگیرد ممکن است ملکه از آن عبور کند همچنین از سوراخ نبودن شبکه نیز مطمئن شوید تا ملکه نتواند از آن عبور کند.

هنگام کار‌گذاری شبکه مانع ملکه، حتماً هرزه بافی‌های روی قاب‌ها را بتراشید و از صاف قرار گرفتن آن روی قاب‌های کندو مطمئن شوید. در غیر این صورت با بالا ماندن قسمتی از کنار یا وسط شبکه‌، احتمال عبور ملکه از آن وجود دارد.

تجهیزات زنبورداری یاس شبکه مانع ملکه پلاستیکی با کیفیت و دیگر وسائل زنبورداری را تولید و از طریق سایت کندوها و شماره های مندرج در صفحه عرضه میدارد.