موم دوزی و آماده سازی قاب ها از مهمترین کارها در حرفه زنبورداری است.

در شرکت عسل یاس، تخته موم دوز چوبی به صورت عمده نیز به زنبورداران عزیز ارائه میشود که شما عزیزان میتوانید از طریق شماره های تماسی که در صفحه درج میشود با مشاوران ما تماس گرفته و سفارش خود را ثبت فرمایید.

اگر شما از جمله زنبورداران و خریداران لوازم زنبورداری جدید هستید میتوانید با مشاوران ما در ارتباط بوده تا خریدی مناسب داشته باشید.

تخته موم دوز چوبی چیست؟

تخته موم دوز چوبی وسیله ای است که قاب و موم آج شده بر روی آن قرار میگیرد تا موم به درستی توسط موم دوز به سیم گالوانیزه بچسبد.

تخته موم دوز در ابعاد کوچکتر از ابعاد قاب کندو تولید میشود که جهت موم دوزی و ایجاد قاب جدید استفاده میشود.

این قطعه یکی از پرکاربردترین تجهیزات زنبورداری در حرفه کندوداری به حساب می آید.

مشخصات و ابعاد تخته موم دوز چوبی:

طول 40 سانتیمتر، عرض 18 سانتی متر، جنس چوب درجه 1، وزن سبک

کاربرد تخته موم دوز چوبی

این وسیله در جهت راحت تر شدن کار زنبورداران در امر موم دوزی طراحی و تولید شده است.

برای دوختن موم روی سیم قاب به تخته موم دوز نیاز واجب است.

بهترین محل قرارگیری موم های خریداری شده روی این وسیله است تا فرمشان عوض نشود.

تخته موم دوز در دو نوع چوبی و پلاستیکی ساخته میشود که تخته موم دوز چوبی داراری پایه و اندازه استاندارد است و نسبت به نوع پلاستیکی آن دارای استحکام بیشتری است، راحت مرطوب شده و رطوبت خود را بیشتر حفظ میکند و احتمال چسبیده شدن برگه موم کمتر است.

نحوه استفاده تخته موم دوز چوبی

برای استفاده از تخته موم دوز چوبی ابتدا تخته را خیس میکنیم، سپس موم ورقه ای و قاب سیم کشی شده را یکی یکی روی تخته قرار میدهیم.

در  مرحله بعد موم دوز را داخل مخلوط آب و موم گرم شده فرو برده و چرخ موم دوز را روی سیم های قاب با فشار حرکت میدهیم، بدین گونه سیم ها به موم دوخته میشود.

بعد از این مرحله میتوانید با استفاده از موم ریز و مخلوط آب و موم در آن، سه گوشه قاب را موم ریخته و اتصال قاب و موم ورقه ای را مستحکم تر کنید.

ریختن موم در گوشه ضلع پایینی دیواره نیاز نیست، چون این کار به راحتی توسط خود زنبورها انجام میشود.

سایر نکات:

برای ساخت هر یک کیلوگرم موم، 10 کیلو عسل مصرف میشود پس باید موم آج شده به زنبور داده شود تا زنبور عسل وقت خود را بیش از حد صرف ساخت موم نکند.

موم آج شده باعث میشود زنبور خانه های شش ضلعی یک شکل و کوچکی ببافد و در نتیجه ملکه تخم کارگر بریزد. در صورتی که اگر خود زنبور ببافد درشت بافته و احتمال تخم ریزی زنبور نر بالاتر است.

قیمت عمده تخته موم دوز چوبی

قیمت این  محصول بستگی به کیفیت چوب، میخ کاری و مونتاژ آن دارد. چوب به کار رفته در این محصول باید دارای کیفیت خوب باشد تا دارای سطح صاف برای موم دوزی و طول عمر بالا باشد.

تخته موم دوز چوبی موجود در شرکت عسل یاس با بهترین مونتاژ و کیفیت چوب خدمت شما زنبورداران عزیز عرضه میشود.

تجهیزات زنبورداری یاس، انواع وسایل و تجهیزات و ملزومات زنبورداری را به صورت تک و عمده ارائه میکند که یقینا قیمت عمده این تجهیزات مناسب تر از قیمت تک است.