آیا می دانید که فواید استفاده از کندو عسل کف باز چیست؟ کدام مراکز خرید در زمینه انواع کندوی عسل چوبی در کشور، معتبر بوده و قیمت مناسبی را عرضه داشته اند؟
کندو عسل در گذشته، عمدتا از جنس سفال، گل و یا حلب بود و امروزه هم در برخی از زنبورداری ها، سهم کمی از میزان تولید انواع فرآورده های زنبورعسل، حاصل از بهره برداری از این نوع کندوها بوده که با نام کندوهای بومی شهرت داشته اند.
اما باید گفت که امر دشوار و پبچیده زنبورداری، می تواند با انتخاب یک کندو عسل مناسب، سهل تر گردد و زنبورداران بتوانند به راحتی اموری چون، نطافت کندو، جابجایی کندو و بازید کندو را صورت دهند تا در تولیدات هر چه بهتر و بیشتر فرآورده ای چون عسل طبیعی، موفق عمل نموده باشند.
امروزه صنعت زنبورداری، با وجود انواع کندو عسل مدرن، این مشکلات را قابل حل دانسته و می توان رونق خوبی را در این حرفه و صنعت در دنیا و به خصوص در کشور ما که از شرایط مساعد آب و هوایی و اقلیمی برخوردار بوده، شاهد باشیم.
یکی از انواع کندوهای مدرن و جدید، کندو عسل چوبی بوده که به گفته اکثر زنبورداران، یکی از مناسب ترین نوع کندوهای جعبه ای نام داشته که امروزه در دو نوع کف باز و کف بسته، طبق سلیقه و سفارش زنبورداران، ساخته گردیده است. آیا می دانید که مشخصات کندو عسل چوبی چه بوده و چرا استفاده از سیستم کف باز، از فواید بیشتری برخوردار بوده است؟

کندو عسل چوبی کف باز

کندو عسل چوبی از جمله کندوهای مدرن نام داشته که عمدتا از چوب سفید و یا درختان جنگلی ساخته شده که گفتنی است، شرایط سازگاری خوبی را با هر محیطی به خصوص کشور ایران و زیر آفتاب های سوزان داشته است.
کندو عسل چوبی، در تعداد طبقه های گوناگون و با کارآیی مطلوبی همراه بوده، چرا که قابل تعمیر مجدد و آن هم توسط خود زنبورهای عسل می باشد.
گفتنی است که کندو عسل، در دو نوع کف باز و کف بسته ساخته شده که بهره برداری از سیستم کف باز، می تواند فوایدی را دارا باشد.
گفتنی است که این کندوها، کفه ای کاملا باز داشته و تنها توسط یک توری، مانع از خروج زنبورعسل حتی در فصل زمستان بوده اند. استفاده از سیستم کف باز، سب می گردد تا اولا با خارج شدن شریع هوا از زیر کندو و عدم گرمای شدید در کندو، زنبورها کاملا آرام باشند و در مواقع جابجایی کندو، احساس خفگی نکنند و ثانیا اینکه سیستم کف باز می تواند مانع از ایجاد رطوبت در داخل کندو عسل شده و عدم کپک زدن شان های بدون زنبورعسل و سالم ماند قسمت های مختلف کندو را به همراه داشته باشد.
امروزه تمامی زنبورداران می توانند، با ارتباط داشتن با مراکز معتبر خرید و ساخت انواع کندو عسل چوبی، ضمن دریافت مشاوره های لازم، بهترین و مناسب ترین کندو عسل چوبی را با قیمت خوبی خریداری کنند.