آیا می دانید که کندوهای عسل پلاستیکی از جمله جدیدترین کندوهای عسل بوده اند که در بازارهای ایران با قیمت مناسبی توسط عرضه کنندگان معتبر خرید و فروش می گرددند؟
امروزه در صنعت زنبورداری و پرورش زنبورهای عسل، که تجارتی پرسود نیز در کشور ما لقب داشته، شاهد وجود انواع کندوهای عسل جدید و به عبارت دیگر موسوم به جعبه ای بوده ایم که در دو نوع کندوهای چوبی و کندوهای پلاستیکی به فروش رسیده و تقریبا تمامی زنبورداران در استان های کشور، از این کندوهای مدرن بهره برداری نموده اند.
در ضمن گفتنی است که هنوز هم تعدادی از زنبورداران از کندوهای بومی استفاده می کنند که البته درصد بیشتر تولیدات محصولات و فرآورده های زنبورعسل، حاصل بهره گیری از کندوهای مدرن بوده است.
درست است که کندوهای چوبی مورد محبوبیت بیشتری در میان زنبورداران قرار گرفته و به واسطه مشخصاتی چون قابل استفاده در هر شرایط آب و هوایی و قیمت ارزانتر، بیشترین کاربرد را داشته اند.
اما خب کندوهای عسل پلاستیکی هم که به تازگی مورد استفاده قرار گرفته اند، می توانند مشخصات مناسبی را دارا باشند و امروزه در کشور ما می توانید با قیمت مناسب تری آن را تهیه نمایید.

کندو عسل پلاستیکی

کندو عسل پلاستیکی

کندوهای عسل پلاستیکی هم که در دسته کندوهای مدرن و جعبه ای جای داشته اند دارای مشخصات و ویژگی هایی مناسب بوده که می توانند مورد استفاده زنبورداران قرار بگیرند.
کندوهای پلاستیکی قابلیت شست و شو و ضدعفونی کردن داشته و به شدت مقاوم در برابر رطوبت و حرارت و حتی هجوم موریانه ها می باشند. در ساخت کندوهای پلاستیکی می توان از قابهای چوبی نیز بهره برد و با توجه به وزن سبکی که داشته اند، به آسانی قابل حمل و نقل و بازدید خواهند بود.
با توجه به اینکه در بازارهای جهانی، قیمت کندوهای پلاستیکی کمی بیشتر بوده، اما شما می توانید با ارتباط داشتن با نمایندگی های ساخت کندو در کشور، بهترین کندو عسل پلاستیکی را با نازلترین قیمت ممکن خریداری نمایید.
منبع: بازار عسل ایران