آیا می دانید که انواع کندو عسل مدرن چگونه در بازار خرید و فروش می گردند؟ چگونه می توان از قیمت این کندوها در سال 96، آگاهی پیدا کرد؟
در حالی که امروزه دیگر بهره برداری از انواع کندوهای بومی، به پایان عمر خود نزدیک شده، آیا می دانید که انواع کندو عسل مدرن چه ویژگی های را دارا بوده اند که توانسته نقش مفیدی را در رونق صنعت زنبورداری دنیا و به خصوص در کشور ما داشته باشند؟
گفتنی است که امروزه انواع کندو عسل مدرن، شامل کندو عسل پلاستیکی و کندو عسل چوبی بوده اند که علاوه بر مزیت هایی که نسبت به یکدیگر داشته، از مزیت هایی آشکار نسبت به کندوهای بومی برخوردار می باشند که مهم ترین آنها، متحرک بودن این کندوها می باشد.
اما خب امروزه در برخی از بازارهای خرید و فروش کندو عسل مدرن، صحبت از قیمت بالای این کندوها به خصوص کندوهای پلاستیکی بوده که صرفه اقتصادی را برای زنبورداران نداشته است. اما آیا می دانید که امروزه مراکز معتبری وجود داشته اند که این کندوها را با قیمت خوبی عرضه می نمایند؟

ساخت کندو عسل مدرن

همانطور که متوجه شدید، کندو عسل مدرن امروزه در دو نوع چوبی و پلاستیکی در مراکز زنبورداری ها به بهره برداری رسیده و هر یک از زنبورداران با توجه به شرایط اقتصادی خود، به تهیه این کندوها اقدام نموده اند.
شایان ذکر که یک کندو عسل چوبی، از چوب سفید درختان جنگلی، در تعداد طبقات گوناگون و در دو نوع کف باز و کف بسته طبق پیشنهاد خود زنبورداران تولید می گردد. از جمله مشخصات مطلوب این کندوها، می توان به مواد اولیه کاملا طبیعی، سازگاری با هر اقلیم و تعمیر مجدد آنها حتی توسط خود زنبورهای عسل نیز اشاره کرد که طول عمر آنها را به بیش از 10 سال رسانده است.

کندو عسل مدرن

کندو عسل پلاستیکی هم که از دو لایه پلاستیک و یک لایه فوم ساخته شده، در تعداد طبقات مشابهی با کندوهای چوبی، تقریبا از وزن سبکتری برخوردار بوده و می تواند مزایایی چون شست و شو و ضدعفونی آسان، مقاومت در برابر حشرات موذی چون موریانه و رطوبت را نام برد که بهره برداری از این کندوها را هم، می تواند ارزشمند سازد.
اما خب به طور کلی نمی توان برتری خاصی را میان این دو کندو مدرن در نظر گرفت و باید گفت که این خود زنبورداران هستند که می توانند با یک بار آزمایش و بهره برداری از این کندوها در شرایط گوناگون محیطی و اقلیمی، مناسب ترین نوع کندو را انتخاب کنند.

کندو عسل مدرن

البته شایان ذکر که همواره مشورت با زنبورداران باتجربه که از این کندوها در شرایط مشابه آب و هوایی بهره برداری نموده اند هم می تواند بهترین راهکار برای انتخاب یک کندو عسل مناسب باشد.
در پایان باید گفت که کندوهای پلاستیکی، عمدتا از قیمت بیشتری نسبت به کندوهای چوبی برخوردار بوده اند و به تمامی زنبورداران تازه کار پیشنهاد شده تا به لحاظ صرفه اقتصادی، اول از کندوهای چوبی بهره برداری کنند. شما می توانید انواع کندو عسل مدرن را با قیمت مناسب تر از دیگر بازارهای کشور، از این مراکز معتبر خریداری کنید و با کارشناسان این مراکز، در ارتباط مستقیم بوده تا از آخرین قیمت های کندوهای مدرن در سال 96 نیز آگاهی پیدا کنید.
منبع: بازار عسل ایران