در این مقاله در رابطه با انواع لوازم زنبور داری و قیمت آنها اطلاع کسب میکنید. برای آشنایی با ابزار زنبورداری و نحوه کار کردن با انها با مقاله زیر همراه باشید.

قیمت لوازم زنبورداری

خرید لوازم زنبور داری

زنبورداری شغل بسیار لذتبخشی است زیرا همکاری و همراهی با یکی از جالب ترین و پر فایده ترین مخلوقات خدا یعنی زنبور عسل است. برای کارکردن با این موجودات باید ابزار لازم را داشته باشیم. بدون ابزار زنبورداری نگهداری از کلنی زنبورها و برداشت محصولات ممکن نیست.

یکی از بدیهی ترین ابزار زنبور داری لباس و پوشش مخصوص زنبور داری است. این لباس معمولا به رنگ سفید و یا خاکستری بسیار روشن است. این لباس به صورت سر هم یا چند تکه است. لباس زنبور داری شامل کلاه، لباس، دستکش و چکمه های مخصوص است. یکی از ابزار های معمول در زنبور داری دودی است. دودی وظیفه ی دور کردن زنبور ها را از کندو بر عهده دارد.

زمانی که زنبوردار میخواهد به برداشت عسل بپردازد از دودی برای دور شدن زنبورها از قاب های کندو استفاده میکند. ابزار دیگر زنبور داری اهرم است. از اهرم برای باز کردن درب کندوی عسل استفاده میشود. زمانی که زنبوردر میخواهد عسل را برداشت کند، قبل از برداشت موم های روی خانه های کندو را میتراشد. تراشیدن موم های روی قابهای کندو به کمک وسیله ای به نام چنگال مخصوص زنبورداری انجام میشود.

زمانی که کلنی به هر دلیلی به ملکه جدید نیاز داشته باشد، زنبورداران ملکه جدید را خریداری کرده و آن را در جعبه کوچکی به نام قفس ملکه قرار میدهند. قفس ملکه ابزاری است که به کمک آن ملکه جدید به کندو معرفی میشود و در صورت پذیرش ملکه توسط زنبورهای کندو، ملکه در کندو آزاد میشود تا زاد و ولد کند. از دیگر لوازم زنبور داری میتوان به اکستراکتور و کندوی عسل اشاره کرد که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.

قیمت لوازم زنبورداری

قیمت اکستراتور برقی

اکستراکتور یا دستگاه عسل گیری وسیله ای برای جدا کردن عسل خالص از موم است. اکستراکتور در دو نوع دستی و برقی در بازار موجود است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.. اکستراکتور دستی به کمک نیروی دست کار میکند و قیمت آن از اکستراکتور برقی کمتر است.

درون اکستراکتور ها بسته به گنجایش آنها چند عدد سبد وجود دارد. این سبد ها برای قرارگیری قاب های کندوی عسل میباشند. زمانی که اکستراکتور شروع به کار کند این قاب ها با سرعت بسیار زیادی میچرخند. به کمک نیروی گریز از مرکز عسل از این قاب ها جدا شده و در ظرف پایین اکستراکتور میریزد.

خرید لوازم زنبورداری

خرید کندو عسل مدرن

کندوی عسل در دو دسته در زنبورداری موجود است. کندوی عسل مدرن و کندوی عسل بومی. کندو های بومی معایب بسیار زیادی دارند به عنوان مثال نمیتوان به خوبی از جمعیت زنبور عسل در کلنی مراقبت کرد و به آن ها سر زد.

کندو در زنبورداری بیش از هر ابزار دیگری مهم است. کندو محل نگهداری و تولید محصولات زنبور عسل و همچنین محل زندگی و زاد و ولد زنبور های عسل است. کندو های عسل در ابتدا کاملا چوبی بودند اما امروزه نوع پلاستیکی آنها نیز وارد بازار شده است. اولین کندوی عسل مدرن را فردی به نام لانگستروت اختراع کرد و پس از آن کندوی لانگستروت جزء معروف ترین کندوهای عسل مدرن شد.

کندو های پلاستیکی نسبت به کندو های چوبی سبک تر هستند اما کندو های چوبی نیز طرفداران خود را دارند. کندوی عسل میتواند چند طبقه باشد. هر چه طبقه های کندوی عسل بیشتر باشد قیمت آن گران تر است. مرکز عسل یاس عرضه کننده اکستراکتور برقی و کندوهای مدرن چوبی است. برای اطلاع از قیمت کندو و اکستراکتور و سفارش محصول با مدیر فروش در تماس باشید.