آیا می دانید که بهره برداری از انواع کندو عسل پلاستیکی از چه مزایایی برخوردار بوده اند؟ آیا می دانید که کدام مراکز فروش معتبر، با قیمت خوبی کندو عسل پلاستیکی و مدرن را به عرضه می رسانند؟
کندو عسل محلی برای زندگی بیش از 50 تا 70 هزار زنبور کارگر، 2 تا 3 هزار زنبور نر و یک زنبور ملکه بوده که باستی محلی کاملا مشابه محل زندگی طبیعی زنبورها باشد. در واقع در کندو عسل، زنبورها مشغول به پرورش نوزادان خود و تولید فرآورده هایی چون عسل طبیعی، گرده گل و ژل رویال می باشند که هم برای کندو عسل و هم برای انسان ها از خواص مفیدی برخوردار بوده است.
صنعت زنبورداری هم مانند سایر صنایع دیگر، شاهد رونقی جدی در روش پرداختن به این حرفه گردیده و امروزه شاهد بهره برداری از انواع کندوهای مدرن در تقریبا تمامی زنبورداری های مدرن هستیم که خب البته هنوز هم درصد کمی بهره برداری از کندوهای بومی را در کنار این کندوهای مدرن، صورت داده اند.
گفتنی است که در بیشتر زنبورداری ها، از کندو عسل چوبی بهره برداری صورت گرفته، چرا که از قیمت خوب و شاید از سازگاری بهتری با اکثر اقلیم ها و شرایط آب و هوایی برخوردار بوده، اما کندوهای پلاستیکی که به تازگی در این صنعت وارد شده اند، با مزایایی که نسبت به کندوهای چوبی داشته، می توانند امروزه مورد بهره برداری بیشتری هم قرار بگیرند. البته هنوز قیمت این کندوها در بازار بیشتر از کندوهای چوبی بوده، اما خب ارتباط داشتن با یک مرکز فروش معتبر، می تواند شما را به قیمت خوبی از این کندو عسل، برساند.
آیا می دانید که کندوهای پلاستیکی چگونه ساخته شده و چه مزایایی را نسبت به دیگر کندو عسل مدرن یعنی، کندوی چوبی دارند؟ آیا می دانید که می توان این کندو را با قیمت خوبی هم خریداری کرد؟

کندو عسل پلاستیکی

کندو عسل پلاستیکی خوب

شایان ذکر که کندو عسل پلاستیکی، از دو لایه پلاستیک و یک لایه فوم ساخته شده و در حال حاضر، به تازگی از این کندوها هم بهره برداری های زیادی صورت گرفته است. درست است که این کندوها از قیمت بیشتری نسبت به کندوهای چوبی برخوردار بوده اند، اما دارای مزیت هایی می باشند که می تواند زنبورداران را مجاب به بهره برداری از این کندوها نماید.
یک کندو عسل پلاستیکی خوب، به آسانی قابل شست و شو و ضدعفونی کردن بوده، دارای مقاومت بیشتری نسبت به عواملی چون حرارت، رطوبت و از همه مهم تر، در برابر هجوم حشراتی چون موریانه می باشد که این مزایا، در کندو عسل چوبی وجود نداشته است.
البته باید ذکر کرد که به اعتقاد بسیاری از زنبورداران، هنوز هم کندوهای چوبی از جمله بهترین کندوهای مدرن نام داشته اند و به طور کلی نمی توان برتری خاصی را برای هر یک از این دو نوع کندوی مدرن، در نظر گرفت و این خود زنبورداران می باشند که با حداقل یکبار بهره برداری و مقایسه عملکرد این کندوها، می توانند مناسب ترین نوع کندو عسل را انتخاب کنند.
ویژگی بارزی که کندوهای مدرن دارا بوده اند، متحرک بودنشان بوده که اقداماتی چون، نظافت، جابجایی را آسان نموده است. امروزه کندوهای مدرن در دو نوع کف باز و کف بسته و در تعداد طبقات گوناگون بسته به پیشنهاد خود زنبورداران ساخته می گردند و سبکی وزن آنها، یکی از ملاک های اصلی خریداران کندو عسل بوده است.
خوشبختانه در حال حاضر شما می توانید با ارتباط داشتن با مراکز فروش معتبر انواع کندو عسل مدرن در کشور؛ بهترین کندو عسل پلاستیکی را با قیمت خوبی خریداری کنید و جهت کسب اطلاع بیشتر، می توانید با کارشناسان در این حوزه نیز، ارتباط تلفنی و یا ایمیل داشته باشید.
منبع: بازار عسل ایران