پدر و پسری استرالیایی موفق شدند کندویی خودکار اختراع کنند که در آن برای برداشتن عسل نیاز به کار خاصی نیست و از آن مهمتر هیچ آسیبی به زنبورهای عسل وارد نمی‌شود. این اختراع، به پرورش‌دهندگان زنبور، اجازه می‌دهد که عسل را برداشت کنند؛ بدون اینکه هیچ مزاحمتی برای زنبورهای عسل ایجاد شود.

کندو عسل اتوماتیک توانسته در کمترین زمان جایگاه بسیار مرتفعی در بازار فروش این محصول به خود اختصاص دهد. چند صباحی است که در بازار های داخلی، کندو عسل اتوماتیک دارای آوازه ای ارزشمند شوه است. این محصول دارای روال استفاده بسیار عالی و آسان است به این معنی که شما می توانید به سادگی و بدون دخالت دست و با کمترین زحمت عسل طبیعی خود را استخراج نمایید.
کندو عسل اتوماتیک در ایران نیز دارای خرید و فروش بسیار خوبی بوده و از دسته بهترین کندو عسل در ایران محسوب می شود.

انواع کندو عسل اتوماتیک کابینتی

زنبورداری کابینی یکی از شیوه های رایج زنبورداری در برخی از کشورهای اروپایی است. استفاده از این شیوه باعث کاهش سختی هایزنبورداری و مدیریت بهتر کندوها می شود. در کشورمان ایران نیز از چندی قبل این نوع کندو استفاده می شود.

زنبورداری به شیوه ی کابینی، تلاشی است برای طراحی بهتر کندو و استفاده از فنون و لوازم مدرن برای جابه جایی راحت تر زنبورستان. با استفاده از کندوی کابینتی مدیریت کندوها و با استفاده از سازه ی کابین ،  جابه جایی کندوها آسان تر خواهد شد.

برخی از مزیت های این شیوه موارد زیر است :

سرقت کندوها دشوارتر خواهد شد. عمر کندوها در کنار هم و در محافظت سازه، از پنج سال به سی سال می رسد. مشکل چسبیدن قاب ها به یکدیگر و بدنه کندو و سختی مدیریت و حمل طبقات کندو حل خواهد شد. مشکلات کوچ و استفاده از کارگر به کمترین حد خواهد رسید. زنبورستان جای کمتری اشغال کرده و زنبوردار تمرکز بیشتری خواهد داشت.

کار در هوای نامساعد مثل آفتاب شدید، وزش باد یا حتی هوای بارانی ممکن خواهد شد. رطوبت، حیوانات مزاحم و خطرات طبیعی کمتر به کندوها صدمه خواهند رساند.فضای کاری زنبوردار و وسایلش دلچسب تر خواهد بود و عملیات یادداشت برداری، رکوردگیری و پیوند در فضای کابین با تسلط بیشتر انجام می شود.

در طولانی مدت هزینه و زحمت کوچ و استهلاک کندوها کمتر می شود. استفاده ی بیشتر از پوشش گیاهی مناطق مختلف، ممکن می شود. به علت عایق بندی کابین، تلفات و مصرف عسل زنبورها در زمستان کمتر می شود. توانایی کنترل دمای کندوها و کابین در زمستان که برای شروع بهاره ی بهتر و تولید ملکه، کاربرد دارد. از همه مهمتر استفاده از این روش باعث حفظ سلامت جسمی و روانی زنبوردار می شود.

فروشنده عمده کندو عسل اتوماتیک فومی

کندو اتوماتیک زنبورداری جدید و قدیمی برای گرفتن عسل سریع و آسان بدون آسیب رساندن به زنبورها، ساده برای استفاده و استفاده آسان است.
این وسیله از زنبورها و یک کندوی نیم ساخته تشکیل شده که نیمه دیگر آن توسط خود زنبوها و با موم  آن‌ها کامل می‌شود. پس از اینکه زنبورها خانه‌های کندو را با عسل پر کردند و آن را پوشش دادند، پرورش‌دهندگان زنبور می‌توانند در آن را باز کنند تا عسل با وسیله‌ای مانند شیر آب از آن خارج شود. بدون اینکه هیچ اختلالی برای این زنبورها ایجاد شود. آن‌ها می‌توانند دوباره وارد این سلول‌ها بشوند و باز آن را پر کنند. این اختراع به زنبورها اجازه می‌دهد که به راحتی از گیاهان تغذیه کنند و به گرده‌افشانی بپردازند.

کندو مکانی مناسب جهت پرورش زنبور و تولید عسل می باشد. کندو فومی اتوماتیک دارای مزیت های زیر می باشد:

  • به سادگی تمیز می شود و بدون جذب مواد پاک کننده ضد عفونی می شود.
  • رنگ کاری این کندو بدون رنگ هم سالیان طولانی قابل استفاده خواهد بود. هر چند نیازی به نقاشی ندارد اما توصیه ما نقاشی سطوح خارجی کندو با رنگ اکرلیک با دولایه و در ظرف غذا با سه لایه می باشد برای رنگ کاری آن از هر گونه رنگ پایه آب می توان استفاده کرد.
  • وزن پایین کندو فومی هزینه کارگری کمتری را در هنگام کوچ کندو ها تحمیل میکند.
  • بر خلاف کندو های چوبی، غیر قابل نفوذ توسط حشرات موذی می باشد و عمر آن بسیار بالا می باشد.
  • لبه های تقویت شده کندو فومی باعث جلوگیری از فرسایش تدریجی کندو می شود.
  • زمستان گذرانی بدون نیاز به کوچ
  • افزایش بازدهی محصول با توجه به ثابت ماندن دمای کندو
  • کاهش بیماریها با توجه به جریان مناسب هوا
  • کاهش آفات و حشرات موذی با توجه به نفوذناپذیری پلی استایرن
  • عدم جذابیت برای سارقین
  • ابعاد استاندارد و امکان استفاده از کلیه لوازم استاندارد
  • عدم جذب مواد شوینده و سموم.

تجهیزات زنبورداری یاس مرکز فروش لوازم زنبورداری و کندو عسل اتوماتیک فومی است که این محصولات را به صورت خرده و عمده از طریق سایت کندوها و یا شماره درج شده در صفحه در اختیار شما عزیزان قرار میدهد.