صافی دوجداره عسل یکی از دستگاه های استخراج و تصفیه عسل است که برای بسته بندی و مخصوصا صاف کردن عسل از این دستگاه استفاده می شود. این دستگاه می تواند ذرات اضافی را خارج کند اما مهم ترین مصارف این دستگاه در عطاری ها و فروشگاه های عسل است.

این جمله تجهیزاتی که میتواند در استخراج و تصفیه عسل به زنبورداران کمک کند: انواع اکستراکتور، منبع دو جداره ، مخزن رس گیری ، صافی و خرک هستند. بیشتر زنبورداران فعالیت خود را به عنوان سرگرمی آغاز کرده و در نهایت مقیاس کار خود را افزایش می دهند. تجهیزات زنبورداری از جمله مخزن صافی عسل برای موفقیت در هر فعالیت زنبورداری ضروری است چون عسل را حفظ کرده و از هرگونه آلودگی احتمالی دور نگه می دارد.

صافی دو جداره عسل در تجهیزات زنبورداری یاس به صورت اینترنتی با قیمتی مناسب به فروش می رسد البته علاوه بر صافی دو جداره عسل انواع تجهیزات دیگر زنبورداری در این مرکز تولیدی نیز به فروش می رسد. فروش اینترنتی صافی دو جداره عسل این امکان را فراهم می کند تا مشتریان خارج کشور بتوانند به راحتی این محصول را خریداری کنند.

تولید این دستگاه در حجم انبوه باعث کاهش قیمت تمام شده و بالا رفتن قدرت رقابت در بازار می شود. در کنار قیمت مناسب، کیفیت نیز سبب شده است کشورهایی نظیر افغانستان، عراق و ترکیه بازار مناسبی برای صادرات این محصولات باشند.

تجهیزات زنبورداری یاس، آماده ارائه کلیه لوازم زنبورداری از مرحله تکثیر و پرورش زنبور تا بسته‌بندی عسل، تولید و عرضه به خریداران و توزیع‌کنندگان عزیز در سراسر کشور می‌باشد. لطفا جهت سفارش این محصول و دیگر محصولات از طریق سایت ویا از طریق شماره درج شده در صفحه اقدام نمائید.

صافی دو جداره عسل

صافی دو جداره عسل از یک مخزن استوانه‌ای با بدنه دوجداره و از جنس استیل ضد زنگ ساخته می‌شود. درون بدنه دوجداره مخزن را با آب پر می‌کنند تا در هنگام حرارت دادن به منبع، به عسل حرارت زیاد و مستقیم نرسد و برای عسل مشکل ایجاد نشود.

در حالت استاندارد این مخازن دارای پایه، سری شعله گاز، نشانگر میزان آب بدنه، دما سنج جهت کنترل دما، شیر تخلیه عسل و شیر ورودی و خروجی آب قسمت بدنه دو جداره است.

استفاده از این مخازن بسیار راحت و در عین حال استاندارد است و به عسل هیچ صدمه‌ای نمی‌رساند و رس گیری کامل آن را انجام می‌دهد. این دستگاه تمام اضافات عسل و موم های باقی مانده در آن را خارج می کند و عسل را کاملا یکدست تحویل می دهد.

فروشگاهها یا بنکدارانی که سفارش های عسل خود به صورت بسته بندی دریافت میکنند، میتوانند از طریق همین مخازن ساده به راحتی هم عسل خود را تصفیه کنند هم به صورت کنترل شده در ظروف یک الی 5 کیلویی بسته بندی خود را انجام دهند.

انواع صافی عسل( یک حلب، سه حلب ، پنج حلب)

صافی ها تنوع بسیار زیادی در بازار دارند. عمدتا تولید این دستگاهها براساس نیاز تولید کننده یا بسته بندی ها انجام میگیرد.
حجم این مخازن تصفیه کننده از 30 کیلوگرم تا یک تن به صورت کارگاهی تولید میشود ، صافی معمولا گالوانیزه ی مقاوم است و تا 30 کیلوگرم آشغال یا به اصطلاح مواد اضافی را میتواند در خود جای دهد.

صافی ها معمولا در سایز های ۱ حلب، ۳ حلب و ۵ حلب ساخته می شود که سایزهای بزرگتر از ۵ حلب به طور سفارشی و بنا به در خواست مشتری ساخته می شود.

این مخازن معمولا از جنس استیل یا گالوانیزه ساخته می شوند اما در حال حاضراکثر صافی ها از جنس استیل ساخته می شوند.

شرایط نگهداری عسل در مخازن عسل

عسل به خودی خود یک ماده نگهدارنده است اما باید در مکانی خنک و بدون تابش مستقیم خورشید نگهداری شود. مخزن صافی عسل باید به خوبی آب بندی شود تا از آلودگی عسل به مواد ناخواسته جلوگیری کند. مخازن فلزی مقاوم در برابر زنگ زدگی و ایمن برای مواد غذایی می توانند بهترین گزینه برای ذخیره عسل باشند.

یخچال و فریزر برای نگهداری عسل توصیه نمی شود زیرا شرایط سرمای بسیار زیاد، عسل را جامد می کند. بنابراین هر زمان که بخواهید از آن استفاده کنید مجبور خواهید شد آن را گرم کنید. عسل در شرایط عادی هرگز خراب نمی شود.

گرما و رطوبت بزرگترین دشمن عسل ذخیره شده هستند. هرگز عسل را در معرض حرارت قرار ندهید و اجازه ندهید رطوبت در مخزن عسل جمع شود. عسل بهتر است در دمای معمولی اتاق نگهداری شود. همچنین باید دور از هرگونه وسایل تولید کننده گرما مانند اجاق گاز ، نور خورشید و سایر وسایل نگهداری شود. بهترین راه برای جلوگیری از رطوبت عسل ، ذخیره آن در یک ظرف عایق هوا است. خوشبختانه اکثر مخازن عسل دارای مهر و موم محکم هستند. هر زمان که بخواهید از داخل مخزن عسل بردارید باید از قاشق خشک استفاده کنید.