آیا می دانید که کندوهای چوبی چگونه ساخته می شوند؟ قیمت انواع کندوهای چوبی کف بسته چه نرخی در بازار داشته و چگونه خرید و فروش می گردند؟
امروزه در صنعت زنبورداری دیگر استفاده از کندوهای بومی به نوعی کم رنگ تر شده و بیشترین بهره برداری پیرامون تولید انواع فرآورده های ناب زنبورعسل، از کندوهای مدرن و جدید صورت گرفته است و در کنار این کندوهای مدرن، شاهد استفاده کمی از کندوهای بومی از جنس گل و سفال هستیم.
کندوهای مدرن و جدید که با نام کندوهای جعبه ای هم مشهور بوده اند، امروزه در دو نوع کندو عسل چوبی و کندو عسل پلاستیکی ساخته شده اند که می تواند مزایای خوبی را در برابر یکدیگر داشته باشند و حتی طبق سلیقه ی خود زنبورداران نیز ساخته شوند.
باید گفت که همواره زنبورداران با توجه به مشخص بودن مواد اولیه در ساخت کندوهای چوبی که عمدتا از جنس چوب درختان جنگلی بوده اند، این نوع کندوها را بهترین نوع کندوهای زنبورعسل می دانند.

آشنایی با کندوهای چوبی

بله یکی از انواع کندوهای مدرن و جعبه ای، کندوهای چوبی بوده اند که از جنس چوب درختان و به خصوص درخت تبریزی در ایران تولید گردیده اند و می توانند در دو نوع کف بسته و کف باز در تعداد طبقاتی گوناگون، طبق سفارش خود زنبورداران، ساخته گردند.
گفته می شود که عمدتا کندوهای چوبی از میزان عملکرد و کارآیی بالای 10 سال برخوردار بوده و می توانند در هر شرایط دمایی و محیطی مورد بهره برداری توسط زنبورداران قرار بگیرند.
امروزه شما می توانید با ارتباط داشتن با مراکز معتبر ساخت انواع کندوهای مدرن و جدید، در جریان نرخ قیمت انواع این کندوها قرار بگیرید و ثبت سفارشی آسان برای ساخت انواع کندوهای چوبی کف بسته داشته باشید.
برای کسب آگاهی بیشتر و گرفتن مشاوره جهت انتخاب یک کندو عسل مناسب برای زنبورداری، می توانید با کارشناسان باتجربه در این زمینه، ارتباط مستقیم داشته باشید.
منبع: عسل یاس