کندو عسل پلاستیکی بهتر است یا کندو عسل چوبی؟ چگونه می توان بهترین نوع کندو را انتخاب نمود؟ فروش انواع کندو پلاستیکی با چه قیمتی صورت می گیرد؟
حتما امروزه می دانید که در صنعت زنبورداری تقریبا درصد بیشتری از زنبورداران از انواع کندوهای مدرن و جدید برای این حرفه استفاده نموده اند که البته تعدادی از تولیدکنندگان عسل نیز در کنار این کندوها از کندوهای بومی بهره برده اند.
به عنوان مثال در استان اردبیل که امروزه در تولید عسل طبیعی با میزان 6 هزار تن، رتبه اول را دارا بوده، چیزی نزدیک به 114 هزار کندو مدرن و تعداد نزدیک به 4 هزار کندو بومی را برای بهره برداری از انواع فرآورده های زنبورعسل، مورد استفاده قرار داده است.
حال آیا می دانید که کدام یک از انواع کندوهای مدرن برای حرفه ی شما مناسب تر بوده است؟ مزایای کندوهای پلاستیکی نسبت به کندوهای چوبی چه بوده است؟

کندو عسل پلاستیکی

مزایای کندو عسل پلاستیکی

یکی از انواع کندوهای عسل جعبه ای و جدید که به تازگی پا به صنعت زنبورداری در دنیا گذاشته، کندوهای پلاستیکی بوده اند که خب می توانند برخی از مزایایی نسبت به کندوهای چوبی داشته باشند.
گفتنی است که کندوهای پلاستیکی دارای مزایای ذیل نسبت به کندوهای چوبی هستند:

  • قابلیت شست و ضو و ضدعفونی کنندگی داشته اند.
  • مقاوم در برابر حرارت، رطوبت و حمله حشراتی چون موریانه می باشند.
  • دارای وزن سبک تری بوده و امکان حمل و نقل و جابجایی آنها آسانتر می باشد.
  • در ساخت این کندوها می توان از قابهای چوبی نیز بهره برد.

با توجه به این مزایایی که از کندوهای پلاستیکی مطرح گردید، نمی توان گفت که کدام یک از دو نوع کندوهای جدید، برتری خاصی نسبت به یکدیگر داشته اند و حتی جالب است بدانید بسیاری از زنبورداران به سبب قیمت مناسب و کارآیی خوب کندوهای چوبی، این نوع کندوها را بهترین نوع کندوهای عسل می دانند.
اما خب تا شما برای یکبار هم که شده از این کندوها بهره نبرید و میزان عملکرد و کارکرد آنها را به عینه مشاهده نکنید، نمی توانید در انتخاب کندو عسل مناسب برای حرفه خود، موفق باشید.
با توجه به اینکه در اکثر بازارهای فروش کندوهای عسل مدرن، قیمت کندوهای پلاستیکی بیداد نموده، شما می توانید آن را با قیمت مناسب تری از عرضه کنندگان معتبر آن خریداری نمایید.
منبع: بازار عسل ایران