امروزه یکی از بهترین کندوهای مدرن که مورد بهره برداری اکثر زنبورداران قرار گرفته، کندو عسل چوبی می باشد که نوع کف باز آن با قیمت مناسبی به فروش می رسد.
کندو عسل نقش مهمی را در تولید فرآورده های مهمی چون عسل طبیعی و بره موم دارد و با ورود کندوهای مدرن به صنعت زنبورداری، از سختی ها و دشواری های این حرفه، کاسته است.
در واقع نکته و مزیت بارز کندوهای مدرن، قابلیت جابجایی و حمل آسان آنها است که توانسته زنبورداران را در مواردی چون بازدید، نظافت و نگهداری کندو عسل، کمک شایانی کند.
در واقع کندو عسل چوبی کف باز از جمله کندوهای مدرن و جعبه ای است که بیشترین میزان بهره برداری را در میان زنبورداران کشور ما دارد و همواره زنبورداران باتجربه معتقدند که این نوع کندو، سازگاری خوبی با شرایط گوناگون محیطی داشته و به خاطر قیمت مناسب تر، از نظر اقتصادی هم مطلوب است.

کندوعسل چوبی و ویژگی های آن

کندو عسل چوبی در کشور ما عمدتا از چوب درخت تبریزی و به طور کلی از چوب سفید و درختان جنگلی ساخته میشود که می تواند در دو نوع کف باز و کف بسته و در تعداد طبقه های گوناگون طبق پیشنهاد خود زنبورداران، تولید گردد.
در بیشتر مواقع، کندوهای چوبی از وزن برابری با کندوهای پلاستیکی نیز برخوردار هستندو به سبب آنکه امکان ترمیم و تعمیر کندو عسل توسط خود زنبورهای عسل وجود دارد، این کندوها از طول عمر بیش از 10 ساله نیز برخوردار می باشند.
ساخت کندوهای کف باز از مزیت بیشتری نسبت به کندوهای کف بسته برخورداراست و این نوع کندوها با قیمت خرید خوبی در بازارهای کشور، به فروش می رسند که زنبورداران می توانند علاوه بر آگاهی از لیست قیمت ها، از مشورت هایی پیرامون چگونگی زنبورداری نیز با مشاورین مجموعه تجهیزات زنبورداری یاس از طریق شماره درج شده در صفحه سایت، بهره مند شوند.

کاربرد کندو عسل چوبی کف باز

کندوی کف باز ابتدا توسط محققان برای بررسی وضعیت آلودگی کندو به کنه واروا مورد استفاده قرار می گرفت، پس از مدتی دیده شد که این کندوها علاوه بر مزایای تحقیقاتی از برخی جهات نسبت به کندوهای کف بسته برتری داره.

برای مثال:

  • تهویه ی بهتر این کندوها نسبت به کندوهای کف بسته تا حد زیادی باعث جلوگیری از شیوع یا شدت گرفتن بیماری نوزما میشود.
  • قاب های داخل این کندوها دیرتر کپک می زنند.
  • ریزش طبیعی کنه واروا از کف آنها باعث می شد که تعداد کنه های داخل کندوی کف باز بدون دخالت مستقیم زنبوردار تا حد نسبتا مطلوبی کاهش پیدا کند (10 تا 30 درصد از کل کنه ها).
  • گرما کمتر به این کندوها اثر می کند.
  • امکان محبوس کردن زنبورها به مدت نسبتا طولانی (سه چهار روز) توسط زنبوردار وجود داردو در این مدت زنبورها آسیب چندانی نمی بینند.
  • کوچ با تلفات کمتری همراه میشود و حتی میشود کندوها را در هوای نه چندان گرم در روز نیز جابجا کرد.
  • سطح یکنواخت تر و وسیع تر تخمریزی در کندوهای کف باز نسبت به کندوهای کف بسته.

خرید عمده انواع کندو عسل چوبی

کندو عسل چوبی از جمله کندو های بسیار محبوب در میان زنبوردارناست. از آنجا که افراد مختلف زمان زیادی است که با کندو چوبی کار می کنند، به همین سبب در خرید های خود این جنس را بیشتر ترجیح می دهند.
کندو عسل چوبی در زمان فروش یا به همراه زنبورعسل و کلنی در اختیار خریدار قرار می گیرد و یا اینکه تنها کندو بدون اینکه زنبوری درون آن باشد به فروش می رسد.
خرید هر یک از این کندو ها با توجه به نیاز خریدار انجام می شود. خریدارانی که می خواهند کار زنبورداری را شروع کنند و یا کار خود را گسترش دهند این کندو ها را به همراه زنبورعسل خرید می کنند.

برای خرید عمده لوازم زنبورداری نجف آباد و کندو عسل چوبی به تجهیزات زنبورداری یاس و سایت کندوها مراجعه فرمایید.

قیمت کندوی عسل چوبی به نوع کندو ، مقدار ماده اولیه ای که در آن به کار رفته، نوع چوب و نیز ابعاد آن بستگی دارد.
کندوهای چوبی را می توان چندین بار تعمیر کرد و تا حدود 12 سال از آن استفاده کرد. پس اگر اول کار قیمت بالایی برای کندو پرداخت می کنید، می توانید تا سال ها از پرداخت هزینه مجدد راحت باشید.

تجهیزات زنبورداری یاس یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه های اینترنتی لوازم زنبور داری در کشور، با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه مخصوصاً زنبورداران محترم ، تلاش می کند با در دسترس قرار دادن لوازم و تجهیزات مورد نیاز و محصولات باکیفیت، لذت زنبورداری آسان و بهره برداری از محصولات طبیعی زنبور عسل را برای کاربران خود فراهم سازد . «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین قیمت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که تجهیزات زنبورداری یاس همیشه سعی کرده است که به آن پایبند باشد.