کندوی زنبورعسل چوبی، چه تفاوتی را با کندوهای بومی گذشته داشته است؟ چگونه می توان کندوی عسل چوبی را با قیمت خوبی در لرستان خریداری کرد؟
امروزه در صنعت زنبورداری هم شاهد پیشرفت هایی بوده ایم و ورود انواع کندوهای مدرن و جدید، کمک شایانی را به زنبورداران در زمینه تولیدات هر چه بهتر و بیشتر انواع فرآورده های زنبورعسل، به خصوص عسل طبیعی نموده است.
در واقع در گذشته، زنبوردارن از انواع کندوهای بومی که غالبا از جنس گل، سفال و یا حلب بودند، بهره برداری می نمودند که خب در اکثر مواقع با دشواری هایی رو به رو می شدند که خب ممکن بوده هم به کندو آسیب برساند و هم منجر به تلفات زنبورهای عسل و در خطر افتادن سلامت فرآورده ای چون عسل طبیعی می گردید.
اما با توجه به اینکه این صنعت از اهمیت بسیار قابل توجهی در دنیا برخوردار بوده، امروزه شاهد ورود انواع کندوهای جدید و چند طبقه از جنس چوب درختان و گاها از پلاستیک بوده ایم که خب مهم ترین و بارزترین تفاوتی که با کندوهای بومی داشته اند، قابلیت هایی چون طبق پذیر بودن، امکان جابجایی آسان و برداشت آسان عسل از شان های کندو بوده است که می تواند بدون هیچ آسیب رساندنی به کلنی های زنبورعسل صورت بگیرد.
شایان ذکر که همواره زنبورداران ایرانی، از کندوعسل چوبی به عنوان مناسب ترین نوع کندو عسل یاد می کنند و البته در بیشتر زنبورداری ها، در کنار این کندوهای مدرن، از کندوهای بومی عمدتا حلبی نیز بهره برداری هایی را صورت داده اند. حال آیا با کندو عسل چوبی، آشنایی داشته اید و می دانید که این نوع کندو عسل در استان لرستان که از جمله پایگاه های معتبر در زمینه زنبورداری در کشور نام داشته، چه نرخی قیمتی را دارا بوده است؟

فروشگاه لوازم زنبورداری

قیمت کندوی عسل با ملکه در لرستان

کندو عسل چوبی و قیمت آن

کندو عسل چوبی از جمله انواع کندوهای مدرن و یا به اصطلاح جعبه ای بوده که عمدتا از چوب سفید درختان جنگلی ساخته گردیده که گفته می شود طبق نظر و پیشنهاد خود زنبورداران و با توجه به شرایط حاکم بر یک زنبورداری در تعداد طبقه های گوناگونی تولید می گردد.
سازگاری این کندو عسل با هر شرایط محیطی، امکان تعمیر مجدد آن توسط خود زنبورها، وجود مواد طبیعی در چوب درختان و قیمت مناسب آن، از دلایل عمده ی زنبورداران جهت بهره برداری از این نوع کندو عسل در بیشتر مناطق کشور بوده و گفتنی است که یک کندو عسل چوبی، می تواند از کارآیی و عملکرد با بازدهی مطلوبی با چیزی بیش از 10 سال، زنبورداران را بهره مند نمایند.
خوشبختانه امروزه به دنبال استعداد خوبی که در استان لرستان در زمینه تنوع پوشش گیاهی وجود داشته، صنعت زنبورداری از رونق مطلوبی برخوردار بوده و تعداد بالغ بر 2000 زنبوردار در این استان از انواع کندوهای مدرن و حتی بومی نیز بهره برداری نموده اند و در زمینه مرغوبیت عسل تولیدی هم، لرستان جایگاه اول را در کشور داشته است.
شما می توانید انواع بهترین و باکیفیت ترین کندوهای چوبی را با قیمتی بسیار مناسب در تعداد طبقات گوناگون و حتی در دو نوع کف باز و کف بسته، از طریق مراکز معتبر خرید در لرستان، سفارش ساخت داده و خریداری کنید.