یکی از روش های رس گیری عسل، استفاده از دستگاه رس گیری عسل است و چون عسل رس زده در کشور ما چندان طرفدار زیادی ندارد استفاده از این دستگاه برای زنبورداران عزیز ضروری میشود.

تجهیزات زنبورداری یاس بورس خرید و فروش لوازم زنبورداری در ایران است که انواع وسایل و لوازم زنبورداری با کیفیت و با ضمانت کالا را به فروش می رساند که همه این محصولات و تجهیزات از جمله دستگاه رس گیری را به سراسر کشور ارسال می نماید.
شما عزیزان برای مشاوره و اطلاع از قیمت انواع دستگاه رس گیری عسل می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با مشاوران و متخصصان مجموعه در تماس باشید.

دستگاه رس گیری عسل چیست؟

یکی از نشانه های عسل طبیعی رس کردن آن است که البته بعضی از عسل ها مثل عسل کنار به هیچ عنوان رس نمی کنند و استثنا هستند. زنبورداران معمولا عسل های تولید شده خود را داخل حلب نگهداری می کنند. زمانی که عسل داخل حلب رس کند و به حالت جامد درآید دیگر نمی توان آن را از حلب خارج کرد و برای بسته بندی مناسب نیست پس برای این که عسل به حالت اول خود درآید باید آن را در معرض حرارت ملایم قرار داد تا به آرامی رس گیری شود. برای این کار از دستگاه رس گیر عسل استفاده می شود.

این وسیله از یک مخزن استوانه‌ای با بدنه دوجداره و از جنس استیل ضد زنگ ساخته می‌شود. درون بدنه دوجداره مخزن را با آب پر می‌کنند تا در هنگام حرارت دادن به منبع، به عسل حرارت زیاد و مستقیم نرسد و برای عسل مشکل ایجاد نشود.

در حالت استاندارد این مخازن دارای پایه، سری شعله گاز، نشانگر میزان آب بدنه، دما سنج جهت کنترل دما، شیر تخلیه عسل و شیر ورودی و خروجی آب قسمت بدنه دو جداره است.

کاربرد دستگاه رس گیری 

این مخازن کاربرد های زیادی دارد ولی در صنعت زنبورداری کاربرد آن فقط نگهداری و حفظ خاصیت عسل است به طوری که با استفاده از این دستگاه همیشه عسل تازه حتی در زمانهای خواب زمستانی زنبور برای ارائه به مشتری وجود دارد. این مخزن دارای تنوع زیادی است.

فرآیند گرم کردن عسل شامل پیش گرم کردن تا دمای ۴۰ درجه سانتیگراد، صاف کردن، فیلتر کردن شفاف سازی و حرارت غیر مستقیم عسل صاف شده در دمای ۶۰ تا ۶۵ درجه سانتیگراد به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در یک منبع دوجداره رسگیر و سپس خنک شدن سریع به منظور محافظت از رنگ طبیعی، طعم، محتوای آنزیم، و سایر مواد بیولوژیکی عسل است.

استفاده از این مخازن بسیار راحت و در عین حال استاندارد است و به عسل هیچ صدمه‌ای نمی‌رساند و رس گیری کامل آن را انجام می‌دهد.

برای شروع کار  با دستگاه رس گیر ابتدا باید عسل‌ها را در مخزن تخلیه کنید. اگر عسل شما زیاد رس بسته است و قابل تخلیه نیست باید قبل از آن عسل تا حدی در یک اتاق گرم، ذوب شود و به مخزن منتقل شود. قبل از روشن کردن شعله گاز زیر مخزن، باید دیواره دوجداره مخزن را از آب پر کنید که توسط نشانگر آب بدنه میزان آب نمایش داده می‌شود. پس کاملاً مطمئن شوید دیواره دو جداره کاملاً از آب پر شده است. در این مرحله شعله گاز زیر مخزن را روشن کنید. در اینجا دمای مخزن را با دماسنج روی بدنه کنترل کنید تا گرما بالاتر از حد مجاز نرود. حالا نوبت به هم زدن عسل می‌رسد تا تمامی عسل به شکل مساوی حرارات ببیند و کاملاً رس زدایی شود.

بعد از پایان کار شما می‌توانید این عسل را به منبع صافی عسل برای فیلتراسیون و بسته بندی منتقل کنید. مدت زمانی که عسل پس از ذوب مایع می‌ماند متغیر است و مانند عسل فرآوری نشده به ترکیب و دمای نگهداری آن بستگی دارد.

قیمت عمده رس گیر عسل

برای تهیه دستگاه رس گیر باید از حجم درخواستی خود اطلاع داشته باشید.از این دستگاهها دو مورد در بازار موجود است : صد کیلویی و دویست کیلویی.

قیمت خرید منبع دوجداره به عوامل مختلفی از جمله جنس بدنه بستگی دارد. معمولا دوجداره ها یا استیل و یا گالوانیزه هستند، که استیل گران تراست و دوجداره های استیل نیز بسته به نوع ضخامت و کیفیت استیل، قیمت های متفاوتی دارند.

نوع جوش کاری و مونتاژ دستگاه نیز تاثیر زیادی در کیفیت و قیمت این مخازن دارد. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت رس گیر ها متعلقاتی مانند: پایه ، شیر تخلیه، اجاق، شیر تخلیه آب و دماسنج است که همراه با آن به مشتری تحویل داده می شود.

که البته به جز مواردی که در بالا ذکر شد می توان بیان کرد که قیمت عمده دستگاه رس گیر عسل بسیار مناسب تر از قیمت خرده فروشی آن تمام میشود.

تجهیزات زنبورداری یاس با فروش عمده دستگاه رس گیری عسل نیز در خدمت شما عزیزان و آماده ارئه محصولات و خدمات است.