آیا می دانید که امروزه زنبورداران از چه نوع کندوهای زنبورعسل، بهره برداری می نمایند؟ چگونه می توان یک کندو عسل جدید را با قیمت مناسبی خریداری کرد؟
کندو عسل، محل زندگی زنبورها جهت ذخیره سازی و تولید انواع فرآورده های ناب زنبورعسل بوده که در این میان انواع زنبورهای کارگر، نر و زنبور ملکه، با تقسیم وظایفی که داشته اند، توانسته اند در تولید فرآورده هایی چون عسل طبیعی، گرده گل، ژل رویال و بره موم اقداماتی لازم را صورت داده باشند که در این میان نقش زنبورهای کارگر، بیشتر بوده است.
شایان ذکر است که وجود یک کندو عسل خوب و مناسب، این امکان را به زنبورداران داده تا با انجام اقداماتی خوب و راحت، در تولید هر چه بهتر و بیشتر فرآورده های ناب زنبورعسل، به خصوص عسل طبیعی، موفق باشند. جالب است بدانید که در تولید یک عسل ارگانیک، کندو عسل هم نقش زیادی دارا بوده است.
در گذشته زنبورداران از انواع کندوهای بومی و عمدتا از جنس گل و سفال بهره برداری می نموده اند که خب بنظر می رسید مراحل پیچیده و دشوار مورد انتظار زنبورداران بود. امروزه با تولید انواع زنبورهای مدرن و جدید، شاهد پیشرفت هایی در زمینه تولیدات هر چه بهتر محصولات زنبورعسل بوده ایم.

کندو زنبورعسل

انواع کندو عسل جدید

بله امروزه صنعت زنبورداری مانند هر حرفه و صنعت دیگری، شاهد بهبود امکانات برای زنبورداران بوده و با توجه به این که مراحل پیچیده و دشواری در زمینه پرورش زنبورهای عسل و تولید فرآورده های آن وجود داشته، با تولید لوازم جدید و کاربردی در زنبورداری، این مراحل پیچیده و سخت، آسانتر گردیده است.
کندو عسل از جمله لوازم مهم زنبورداری بوده که امروزه مشخصات و ویژگی های بارزتری را نسبت به گذشته داشته و بسیار زیاد به کمک زنبورداران آمده است. انواع کندو عسل جدید و ساخته شده امروزِی، عبارتند از:
کندو عسل چوبی: این نوع کندو عسل یکی از بهترین کندوهای مدرن بوده که عمدتا از جنس چوب درختان جنگلی ساخته شده و طبق سلیقه خود زنبورداران، در طبق های گوناگون و به صورت کف باز و کف بسته، مورد بهره برداری قرار گرفته است.
لازم به ذکر است که یک کندو عسل چوبی، میزان کارآیی بیش از 10 سال را داشته و حتی می تواند قابل تعمیر توسط خود زنبورها نیز باشد. ای نوع کندوها سازگار با هر شرایط محیطی و اقلیمی بوده اند.
کندو عسل پلاستیکی: این نوع کندوهای مدرن هم که به تازگی وارد عرصه زنبورداری گردیده اند، از مزایا و ویژگی هایی مناسب برخوردار بوده اند. گفتنی است که این کندوها از وزن سبکی برخوردار بوده و امکان حمل و نقل و جابجایی آنها، بسیار ساده است.
در ادامه اینکه کندوهای پلاستیکی، قابل ضدعفونی و شست و شو بوده و از مقاومت بالایی در برابر حرارت، رطوبت و حتی هجوم حشراتی چون موریانه برخوردار می باشند.
پس رویکرد تولید و ساخت کندوهای مدرن و جدید، کاملا واضح بوده تا زنبورداران بتوانند با راحتی هر چه بیشتر، مواردی از جمله بازدید کندو، جابجایی کلنی کندو به مناطق دیگر و نظافت کندو را صورت داده باشند.
برای آگاهی از لیست قیمت مناسب انواع کندو زنبورعسل، می توانید با مشاورین و کارشناسان در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.
منبع: بازار عسل ایران