حرفه زنبورداری جزو مشاغلی است که نیاز به یکسری وسایل و تجهیزات دارد و کندو عسل یکی از تجهیزات اصلی زنبورداری است. کندوها در دو نوع چوبی و پلاستیکی ساخته میشوند. برای داخل کندو عسل یکسری وسایل دیگر از جمله: ترازو، ظرف غذاخوری، پنجره ملکه و…. نیاز است.

در گذشته انواع سبدی کندوهای عسل هم مورد استفاده زنبورداران قرار می گرفت. اما این کندو ها چندان مناسب نبودند، چون قاب هایشان ثابت بود و باعث می شد کندودار نتواند به راحتی شان ها را بررسی کند. علاوه بر این در حمل و جا به جا کردن هم مشکلات اساسی داشتند.
انواع کندوهای عسل جدید شرایط کاری را برای زنبورداری راحت کرده اند. بزرگترین مزیت این نوع از کندوها که فروش آن ها از طریق مجموعه تجهیزات زنبورداری یاس انجام میشود، قابلیت جا به جایی آسان قاب های آن است.

حین خرید انواع مختلف کندو زنبور عسل، حتماً درباره مزیت و معایب آن از مشاوران ما کسب اطلاع کنید، ولی در آخر خودتان باید تصمیم بگیرید که خرید کدام نوع از کندو برای شما مناسب تر است.

بیشتر افراد باتجربه در حوزه زنبورداری، هنگام خرید کندو عسل از کندوهای چوبی استفاده می کنند. در بازار شرکت های مختلفی هستند که کندوهای خود را به مشتریان عرضه کرده و صنعت زنبورداری را رواج میدهند.

از موارد دیگری که هنگام خرید کندو عسل باید به آن توجه کنید، زمان مناسب هنگام خرید کندو است. بهترین و مناسب ترین زمان برای خرید کندو عسل، اسفند و فروردین ماه است. زیرا با گرم شدن هوا و شروع فصل بهار، جمعیت زنبور ها افزایش پیدا می کند.

تجهیزات زنبورداری یاس از مراکز خرید کندوی عسل و دیگر لوازم تجهیزات زنبورداری است. لطفا جهت سفارش این محصولات از طریق سایت کندوها اقدام نمایید و یا از طریق شماره تماس ما با مشاوران مجموعه در ارتباط باشید.

کندو زنبور عسل چیست؟

کندو خانه زنبور عسل است که در آن یک مجموعه شامل: ملکه, زنبورهای کارگر و نر، متولد شده، رشد کرده و باهم زندگی می کنند. زنبور عسل در ابتدا داخل شکاف کوه ها، صخره ها و درختان زندگی می کرده است و عسل تولیدی آن هم توسط انسان به طرق مختلف برداشت می شده است.

اما انسان بتدریج با استفاده از کندوهای محلی شامل: کندوهای تنه درختی، گلی، سبدی، کوزه ای و… توانست زنبورها را به انحصار خود در آورده و پرورش دهد. در این نوع کندوها شان های ثابتی استفاده می شد که خود زنبور درست می کرد و نوزادهای خود را پرورش داده و عسل ذخیره میکرد و انسان در این کار هیچ دخالتی نداشت و فقط با استفاده از ابزارهای محلی، عسل آنها را برداشته و استفاده می کرد. ولی امروزه صنعت زنبورداری رواج دارد.

زنبورها با کمک موادی که جمع آوری و ترشح می کنند، کندوی عسل می سازند. در این خانه، زنبور ها لارو ها را پرورش داده، عسل تولید و ذخیره می کنند و سایر فرآورده های آن ها نیز در این خانه تولید و نگهداری می شود. به این معنا که کندوی عسل نقش بسیار پر رنگی در زندگی زنبور عسل دارد.

ماده تشکیل دهنده کندو عسل را، موم می گویند. این موم ها به شکل خانه های شش ضلعی ساخته می شوند و حاوی مقدار زیادی عسل خام هستند. از دیگر موادی که داخل موم یا همان کندو عسل یافت می شود: بره موم، گرده گل و ژل رویال است. با این وجود، مقدار عسل در کندو بیشتر از سایر فرآورده ها است.

عسل خام که مستقیماً از کندو برداشت شده و ارائه میشود دارای مقادیر دیگری مثل: گرده گل، ژل رویال و یا حتی بقایای زنبورهای مرده است.

ویژگی های کندو درجه 1

کندو درجه 1 در واقع کندوی عسل سالم است و دارای یک سری ویژگی ها است از جمله:

کندوی سالم کندویی است که هیچ گونه سوراخ روی آن وجود نداشته باشد، درب اصلی کندو و تخته ای که کف آن قرار دارد سالم و یک تکه باشد، نباید ضخامت چوب کندو خصوصاً در ساختمان اصلی کمتر از 2 سانتی متر باشد ( دراین صورت این کندو مقاومت بالایی نخواهد داشت ) ، کندو ها باید رنگ و شماره گذاری شوند تا تهیه شناسنامه برای آن ها امکان پذیر باشد.

خرید عمده کندو زنبور عسل

کندو عسل یکی از تجهیزات زنبورداری است که جهت حفظ و نگهداری زنبور عسل از آن استفاده می شود.

تجهیزات زنبورداری یاس بزرگترین مرکز تولید کننده تجهیزات زنبورداری است، این مرکز انواع وسایل زنبورداری را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب به خریداران و زنبورداران سراسر کشور عرضه و به فروش می رساند که کندوی عسل و دیگر محصولات را به صورت عمده نیز خدمت شما عزیزان ارائه میکند.

لطفاً جهت خرید عمده این محصول نیز از طریق سایت کندوها و یا شماره مندرج در صفحه اقدام نمائید.