کندو عسل از جمله مهم ترین لوازم و تجهیزات موجود در زنبورداری است که در طرح، سایز، و جنس مختلف ساخته می شود. امروزه با ورود کندوهای مدرن، زنبورداران توانسته اند انواع کندوها را مطابق سلیقه خود نیز، سفارش ساخت دهند.
بنا به تجربه دیده شده، وجود یک کندو عسل خوب، می تواند زنبورداران را در تولید هر چه بهتر و باکیفیت تر انواع فرآورده های زنبور عسل، به خصوص عسل طبیعی و ارگانیک، بسیار کمک کند.

برای آنکه بهترین و مناسب ترین کندو عسل چوبی را با قیمت خوبی خریداری کرده و ثبت سفارش ساخت کنید، می توانید با مشاورین تجهیزات زنبورداری یاس در این زمینه، مشورت های لازم را گرفته و بنا به تجربه ی این افراد، یک کندو عسل مناسب تهیه کنید.

ویژگی های کندو عسل چوبی

در گذشته زنبورداران از انواع کندوهایی از جنس گل و یا سفال، بهره برداری می کردند ولی امروزه این نوع کندوها سهم کمتری در میزان بهره برداری زنبورداران را دارا هستند. سهم بیشتر، به کندوهای مدرن و جدید اختصاص یافته است.
انواع کندوهای مدرن، کندو عسل چوبی و کندو عسل پلاستیکی هستند که با نام کندو عسل جعبه ای هم شهرت داشته و توسط اکثر زنبورداران دنیا و همچنین کشور ما ایران، مورد بهره برداری قرار میگیرند.

همانطور که بیان شد یکی از انواع کندوهای مدرن، کندوهای چوبی هستند که عمدتا از چوب درختان جنگلی ساخته شده و طبق نیاز و سلیقه زنبورداران، در طبق های گوناگون تولید می شوند.
کندوهای چوبی و یا جعبه ای، در دو نوع کف باز و کف بسته ساخته می شوند که گفتنی است بهره برداری از کندوهای کف باز، دارای یک سری ویژگی ها و خواص مثبت نسبت به کندوهای کف بسته است.
کندوهای چوبی، با هر شرایط آب و هوایی سازگاری خوبی دارند که با توجه به تعمیر مجدد آنها حتی توسط خود زنبوردارها، کارآیی چیزی نزدیک به 12 سال را دارند. تعدادی از زنبورداران، کندو عسل چوبی را بهترین و مناسب ترین نوع کندو عسل میدانند.

از ویژگی ها و مزیت های کندوهای جدید می توان به نکات زیر اشاره کرد :

  • این کندو ها دارای قاب هایی هستند که قابل تعویض ، جابه جایی و استفاده مجدد می باشند .
  • زنبوردار به راحتی می تواند از نحوه فعالیت عملکرد و مراقبت های بهداشتی در طی پرورش با مشاهده قسمت های داخلی کندو مطلع گردد .
  • این کندو زنبور به راحتی قابل حمل و نقل می باشد .
  • با توجه به نحوه ساخت و قسمتهای مختلف کندو ، امکان نگهداری در فضای آزاد میسر است .
  • با توجه به مدیریت آسان بر کندوهای جدید راندمان تولید و بهره وری بیشتر است .

برای خرید کندوی عسل درجه یک از طریق سایت و یا شماره تماس ما اقدام نمائید.

کندو عسل چوبی 10 قاب

قاب کندو عسل معمولا از جنس چوب است و برای نگهداری ورق موم عسل تعبیه می شود، بنابراین باید از کیفیت بالا برخوردار باشد ، قاب عسل کمی بزرگتر از اندازه موم ساخته می شود تا زنبوردار بتوانند موم را با سیم های استاندارد به قاب متصل کنند. ساخت با کیفیت و ضرافت این قاب ها در میزان و سهولت عسل گیری موثر است. قاب ها دارای فرم مخصوص هستند تا حرکت دادن آن در کندو را با مشکل روبرو نسازد. این قاب ها در لبه بالایی در طرفین دارای دسته می باشند، برای قرار گیری لبه ی کندو.در ستون های عرضی دو طرف دارای تغییر ضخامت هستند و در بالا ضخیم تر و در پایین باریک تر هستند.

در ایران کندو ها 5 یا 10 قاب هستند که اگر سایز قاب ها درست نباشد قرارگیری در کندو را با مشکل مواجه می کند، این عدم رعایت سایز در هنگام برداشت عسل دردسر درست می کند و اجازه خروج قاب ها را از کندو نمی دهد.

قاب ها چندین بار استفاده می شوند بعد از هر بار برداشت عسل  موم جدید به آن متصل می شود و درکندو قرار می گیرد پس باید دارای استحکام بالا باشد.

کندو تولید شده در شرکت تجهیزات زنبورداری یاس دارای مشخصات : ده قاب، جنس (چوب خشک با کیفیت)، کیفیت ساخت درجه یک، کیفیت قاب ها درجه یک، نحوه میخ کاری و چسب کاری درجه یک، زیر و رو ورق، گوشه های کندو ورق کاری شده و جنس دریچه پرواز درجه یک میباشد.

برای اضافه کردن تعداد قاب بیشتر از ده عدد به این کندو باید از طبق چوبی کندو استفاده شود.

خرید کندو عسل با قیمت مناسب

قیمت کندو عسل به کیفیت و متریال استفاده شده جهت تولید بستگی دارد، در سفارش های تعداد بالا می توان از تخفیفات خرید بهره برد به این معنا که خرید عمده همراه با قیمت مناسب تری است.

تجهیزات زنبورداری یاس با عرضه بهترین کندو عسل کف بسته ارزان نیز در خدمت شما عزیزان است.

برای خرید کندو عسل با قیمت مناسب به سایت کندوها سر بزنید و از مطالب نیز لذت ببرید و یا از طریق شماره تماس با مشاوران فروش ما در تماس باشید.