آیا می دانید که بهره برداری از کندو عسل پلاستیکی، چه مزیت هایی را داشته است؟ کدام مراکز فروش در کشور، بهترین کندو عسل پلاستیکی را با قیمت خوبی به عرضه رسانیده اند؟
صنعت زنبورداری، امروزه ارزش بالایی را در دنیا دارا بوده و همواره با تولید محصولات و فرآورده هایی طبیعی و گیاهی از زنبورعسل، که مهم ترین آنها عسل طبیعی بوده، نقش فزاینده ای را در حفظ سلامت افراد یک جامعه داشته است.
خوشبختانه در کشور ما که همه شرایط از جمله اقلیمی، آب و هوایی و وجود انواع پوشش گیاهی متنوع در اکثر مناطق کشور برقرار بوده، با سرمایه گذاری های صورت گرفته، می توان شاهد رونق بسیار خوبی در صنعت زنبورداری باشیم که خب این امر امروزه میسر گردیده است.
اما شاید تنها نکته ای که پیرامون زنبورداری اهمیت بیشتری داشته، بهره برداری از یک کندو عسل مناسب و خوب بوده که توانسته باشد زنبورداران را در امر تولید هر چه بهتر و بیشتر فرآورده های ناب زنبورعسل، کمک شایانی کرده باشد. آیا می دانید که امروزه بهره برداری از کندوهای مدرن، این امکان را برای تمام زنبورداران در دنیا و حتی ایران، برقرار داشته است؟ آیا می دانید که کندو عسل پلاستیکی، یکی از انواع این کندوها بوده که از مشخصات و مزایای خوبی برخوردار می باشد؟

کندو عسل پلاستیکی

بهترین کندو عسل پلاستیکی

بله به جرئت می توان گفت که با توجه به سختی هایی که در گذشته، پیرامون بهره برداری از انواع کندوهای بومی وجود داشته، امروزه بهره برداری از انواع کندوهای مدرن و جعبه ای، دیگر آن دشواری هایی از جمله بازدید کندو، جابجایی کندو و حتی نظافت کندو را به همراه نداشته و در حال حاضر، همه شرایط برای یک زنبوردار، در بالاترین کیفیت، فراهم گردیده است.
یکی از انواع کندوهای مدرن، کندو عسل پلاستیکی بوده که به تازگی وارد عرصه زنبورداری دنیا گردیده و شاید تنها به سبب قیمت بالایی که گاها توسط برخی از مراکز فروش عرضه شده، به طور گسترده تری مورد بهره برداری قرار نگرفته است.
اما باید اشاره داشت که بهره برداری از کندوهای پلاستیکی، از مزیت هایی نسبت به دیگر کندو عسل مدرن، یعنی کندو عسل چوبی برخوردار بوده که می توان به برخی از آنها اشاره داشت:

  • کندو های پلاستیکی از مقاومت بسیار بالایی در برابر عواملی چون، رطوبت، حرارت و از همه مهم تر حمله حشراتی موذی چون موریانه برخوردار بوده اند که در کندوهای چوبی این مقاومت، کمتر است.
  • از دیگر مزیت های کندوهای پلاستیکی، می توان به قابل شست و شو و نظافت آنها اشاره کرد.
  • کندوهای پلاستیکی حتی قابلیت ایجاد قاب های چوبی را هم داشته اند.
  • عمدتا در موارد بسیار، کندوهای پلاستیکی در طبق های گوناگون، از سبکی وزن بیشتری در برابر کندوهای چوبی برخوردار بوده که امکان حمل و نقل و جابجایی آنها را سهل تر می نماید.

برای آنکه بهترین کندو عسل پلاستیکی را با قیمت مناسب خریداری کنید و یا اینکه پیرامون چگونگی بهره برداری از یک کندو عسل خوب، مشورت هایی را بگیرید، می توانید با مشاورین در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.
منبع: بازار عسل ایران