بهره برداری از کدام کندو عسل مدرن از مزایای بیشتری برخوردار بوده است؟ آیا می دانید که چگونه می توان انواع کندو عسل مدرن را با قیمت خوبی در لرستان خریداری نمود؟
امروزه در دنیا، زنبورداران بیشترین بهره برداری خود از فرآورده های زنبورعسل را از انواع کندوهای مدرن صورت داده اند و در برخی از زنبورداری ها، درصد کمی از این بهره برداری، به کندوهای بومی اختصاص داشته است.
کندوهای بومی که عمدتا از جنس گل، سفال و یا بیشتر حلب بوده، دیگر جای خود را به کندوهای مدرن در دو نوع کندو عسل چوبی و کندو عسل پلاستیکی داده اند که امروزه با نام کندو عسل جعبه ای نیز شهرت داشته و از مزایای خوبی نسبت به کندوهای بومی برخوردار می باشند.
بنظر می رسد که عمده ویژگی بارز کندوهای مدرن، سبکی وزن و جابجایی آسان آنها بوده که خب جای مانور بیشتری را برای زنبورداران قائل شده و آنها توانسته اند رونق خوبی را در کیفیت پرداختن به امر پرورش زنبورعسل و تولید فرآورده ای چون عسل طبیعی صورت داده باشند که خب فرآورده ای مهم با نقش فزاینده ی دارویی و درمانی بوده است.
اما آیا می دانید که اولا هر کدام از کندوهای مدرن، چه مشخصات و ویژگی هایی را دارا بوده و امروزه در کشور ما، بهره برداری از کدام کندو، مناسب تر می باشد؟ قیمت خرید این کندوها در استان لرستان؛ چه نرخی داشته است؟

کندو عسل مدرن

کدام کندو مدرن مناسب تر است؟

گفتنی است که خب با ورود انواع کندو عسل مدرن به صنعت زنبورداری، امروزه می توان به جرئت رونق خوبی را در بسیاری از امور پیچیده و دشوار زنبورداری مشاهده کرد و به مراتب درصد تولیدات بهتر و بیشتری از فرآورده های زنبورعسل را دید.
کندو عسل چوبی، کندویی جعبه ای تولید شده از انواع چوب های سفید و عمدتا از چوب درخت تبریزی در کشور ما بوده که طبق سلیقه ی خود زنبورداران و با توجه به میزان بزرگی یا کوچکی مراکز زنبورداری ها، در تعداد طبقه های گوناگون و یا در دو نوع کف باز و کف بسته، ساخته شده است.
شایان ذکر که این کندوها با هر نوع محیط و اقلیمی، سازگاری داشته و به جهت آنکه قابل تعمیر مجدد توسط خود زنبورهای موجود در کندو بوده اند، از میزان عملکرد و بازدهی چیزی بیش از 12 سال نیز برخوردار می باشند.
در طرف مقابل؛ کندو عسل پلاستیکی بوده که خب به تازگی پا به عرصه صنعت زنبورداری گذاشته و ساختمان آن از دو لایه پلاستیک و یک لایه فوم تشکیل گردیده است.
این کندوها به آسانی قابل شست و شو و ضدعفونی کردن بوده و از مقاومت بیشتر و بالاتری در برابر رطوبت، حرارت و از آن مهم تر در برابر حمله حشرات موذی چون موریانه برخوردار بوده اند.
با توجه به تمامی این ویژگی های این دو کندو، نمی توان برتری خاصی را نسبت به یکدیگر برشمرد و تا خود زنبورداران از این کندوها بهره برداری نکرده و عملکرد آنها را مشاهده ننموده باشند؛ نمی توان گفت که بهره برداری از کدام یک، مناسب تر می باشد.
اما شایان ذکر که بسیاری از زنبورداران باتجربه، کندوهای چوبی را به واسطه سازگاری با هر نوع اقلیم و طبیعی بودن مواد اولیه ساخت، این کندوها را مناسب ترین کندو برای زنبورداری نام برده اند.
شما می توانید ضمن مشاوره با زنبورداران باتجربه در این حوزه که خب از هر دو نوع کندو در شرایط مشابه آب و هوایی بهره برداری نموده اند هم مشورت گرفته و بهترین نوع کندو را برای خود خریداری کنید.
امروزه در استان لرستان، پوشش گیاهی قابل توجهی وجود داشته و صنعت زنبورداری از رونق بسیاری برخوردار می باشد. گفتنی است که در این استان بیش از 2000 نفر زنبوردار وجود داشته و جالب است بدانید که عسل لرستان، جایگاه نخست را در زمینه مرغوبیت عسل تولیدی در کشور، داشته است.
شما می توانید با ارتباط داشتن با کارشناسان مراکز فروش معتبر انواع کندو عسل در لرستان، بهترین کندو عسل مدرن را با قیمت خوبی خریداری کنید.
منبع: بازار عسل ایران