مصری‌های باستان اولین کسانی هستند که کندوهای مصنوعی ساختند و پس از آن یونانی‌ها و رومی‌ها این کار را انجام دادند. در گذشته کندوها به صورت استوانه‌ای شکل و افقی بوده و از گل و سفال و خیزران و شاخه درخت اقاقیا ، رشته‌های به هم بافته از شاخ و برگ نرم درختان بید مجنون و یا از چوب ساخته می‌شدند و امروزه نیز بسیاری از کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی این نوع کندوهای افقی را همچنان به کار می‌برند، اما در کشورهای دیگر کندوهای عمودی رایج بوده‌اند.

کندوی عسل مجموعه‌ای از حفره‌های شش ضلعی از جنس موم است که به وسیله زنبور عسل ساخته می‌شود و محل نگاه داری لاروها و ذخیره‌سازی عسل و گرده است.

با خرید بهترین کندوی عسل در کرج از تجهیزات زنبورداری یاس حرفه زنبورداری را آغاز کنید و یا از بازدهی بیشتری در حرفه خود بهره بگیرید ، تجهیزات زنبورداری یاس همچنین تمام محصولات خود را به سایر نقاط کشور نیز ارسال مینماید.

انواع کندو

یکی از انواع کندو، کندوی عسل چوبی است ، این کندو سازه ای محصور می باشد که بعضی از گونه زنبور ها به همراه فرزندان خود در آن هستند. ابعاد کندو بر اساس فضای مورد نیاز برای زنبور ها طراحی و ساخته می شوند که بین 1/4 تا 3/8 است.

یک کندوی چوبی استاندارد شامل موارد زیر می باشد : یک تخته در قسمت پایین، بدنه کندو، دو قاب، یک پوشش برای داخل کندو و در آخر یک پوشش تلسکوپ برای قسمت بالایی کندو وجود دارد. این کندوها به صورت آویزان و جعبه ای نیز وجود دارند.

در واقع کندوها به طورکلی از 4 قسمت اصلی تشکیل شده اند که شامل موارد زیر هستند: درب اصلی و درب درونی کندو ، چهارچوب اصلی کندو ، کفی کندو ، قابها.

امروزه به دلیل اینکه کندوی چوبی بسیار مقرون به صرفه است، با محیط های مختلف و آب و هوا های گوناگون سازگاری دارد و همچنین در صورت خرابی توسط زنبورداران قابل تعمیر میباشد، بسیار پرطرفدار است. بسیاری از زنبورداران نه تنها در ایران بلکه در سطح جهانی از کندو های چوبی استفاده می کنند.

نوع دیگری از کندو، کندوی پلاستیکی است که در زنبورداری از جدید ترین کندوها هست.

از مزایای کندوهای پلاستیکی: استحکام و دوام بسار زیاد ، ضد عفونی ، تمیز کردن و شستشوی این کندو ها آسانتر از کندوهای چوبی است ، از لحاظ رطوبتی و حرارتی عایق کاری خوبی دارند، شکارچیانی مثل پرندگان و جوندگان قادر به از بین بردن (جویدن بدنه و سوراخ کردن ) این نوع کندوها نمی باشند، از لحاظ ورود عوامل بیماری زا به کندو ، این نوع کندوها قابلیت محافظت زایدی دارند ، وزن سبکی دارند ، انبار کردنشان آسان است، قابلیت استفاده از قابهای چوبی را دارد ، هرگونه خرابی و شکستگی طی حمل و نقل وجود ندارد.

نکات مهم در خرید کندو عسل خالی مدرن

برای خرید یک کندوی عسل خوب در ابتدا باید خصوصیات کندوی عسل سالم را بدانیم: کندوی سالم کندویی است که هیچ گونه شکاف یا سوراخی روی آن وجود نداشته باشد. درب اصلی کندو و تخته ای که کف آن قرار دارد سالم و یک تکه باشد .نباید ضخامت چوب کندو خصوصا در ساختمان اصلی کمتر از 2 سانتی متر باشد. دراین صورت این کندو مقاومت بالایی نخواهد داشت. کندو ها باید رنگ و شماره گذاری شوند تا تهیه شناسنامه برای آن ها امکان پذیر باشد.

به طور کلی در خرید کندوها باید به نکات زیر توجه کنید: جنس چوب ، کیفیت ساخت ، کیفیت قاب ها ، نحوه میخ کاری و چسب کاری ، ورق زیر و رو ، گوشه کندو ، جنس دریچه پرواز .

عوامل تاثیر گذار در قیمت خرید کندو عسل

هنگام خرید کندو عسل، جنس و قیمت از عوامل مهمی هستند که خریداران باید به آن توجه داشته باشند. قیمت کندو های چوبی و پلاستیکی با یکدیگر متفاوت هستند و انتخاب اینکه کدام کندو را خریداری کنید به نظر شما زنبوردار عزیز بستگی دارد.

اگر قصد دارید کندوی چوبی خریداری کنید، هنگام خرید باید به جنس چوب دقت نمایید. برای اینکه حشرات دیگر به کندوهای چوبی حمله نکنند و به کندو آسیب نرسانند، باید کیفیت کندوی چوبی را بررسی کنید. همچنین کندوهای چوبی دارای دو نوع: کف باز و کف بسته هستند که زنبورداران بنابر سلیقه خود می توانند هر کدام را انتخاب کنند.

کندو های پلاستیکی نوع جدیدی از کندوها هستند که وارد بازار شده و به دلیل: ضدعفونی کردن راحت،  شست و شوی آسان، مقاومت در برابر حرارت و همچنین حمله حشرات موذی و سبک وزن بودن، مورد توجه زنبورداران قرار گرفته اند. البته به جهت قیمت، کندوهای پلاستیکی نسبت به کندو های چوبی قیمت بیشتری دارند.

البته قیمت عمده این محصول مناسب تر از قیمت تک آن است.

فروش انواع کندوی عسل در ایران در مرکز تجهیزات زنبورداری یاس با قیمتی باور نکردنی  و به صورت عمده نیزصورت میگیرد. همچنین خرید اینترنتی کندوی عسل در فروشگاه اینترنتی کندوها امکان پذیر است . لطفا جهت ثبت سفارش از طریق سایت و یا شماره درج شده در صفحه اقدام نمائید.