از جمله محصولاتی که امروزه توسط مراکز معتبر به زنبورداران عرضه شده، کندوی عسل چوبی با قیمت مناسب همراه با زنبور و ملکه آن است.
کندو عسل نقش بسیار مهمی را در تولید فرآورده های زنبورعسل داشته و امروزه با ورود انواع کندوهای مدرن به عرصه صنعت زنبورداری، می توان گفت که شاهد رونق بسیار خوبی در زنبورداری های سراسر کشور هستیم.
حال آیا می دانید که یکی از کندوهای مناسب برای بهره برداری در کشور ما، کندو عسل چوبی بوده که هم از سازگاری خوبی با اقلیم گوناگون و هم از قیمت به صرفه و اقتصادی تری برای زنبورداران برخوردار می باشد؟

کندوی عسل

کندو عسل چوبی

بله یکی از انواع کندوهای مدرن یا جعبه ای، کندو عسل چوبی بوده که در کشور ما، از چوب درخت تبریزی ساخته شده و بسیاری از زنبورداران معتقدند که بهترین کندو عسل مدرن نیز نام داشته است.
کندو عسل چوبی، از مواد اولیه ای کاملا طبیعی ساخته شده و گفتی است که می تواند به سلیقه و پیشنهاد زنبورداران، در تعداد طبقات گوناگون و در دو نوع کف باز و کف بسته، مورد بهره برداری قرار بگیرد.
این کندوها، به سبب آنکه قابل تعمیر توسط خود زنبورها بوده اند، می توانند بازدهی و کارآیی مفیدی را هم داشته باشند که گفته می گردد کندوهای چوبی، بازدهی چیزی بیش از 10 سال را دارا می باشند.
اما آیا می دانید که امروزه چه نکاتی را پیرامون خرید کندو عسل و حتی زنبورعسل باید بدانید؟

کندوی عسل

نکات خرید کندو و زنبورعسل

هنگام خرید زنبور عسل به چند نکته باید توجه نمود:

  • اولین نکته نژاد زنبور است. در حال حاضر در کشور نژادهای مختلف زنبور وجود دارد مانند زنبور قفقازی و زنبور سیاه.
  • دومین نکته تعداد زنبورها در کندو و یا به عبارتی کلنی زنبورهاست.
  • سومین گزینه سن زنبورها و یکی از مهمترین نکته ها نوع و نژاد ملکه است.
  • پیرامون خرید کندو عسل، توجه داشته باشید که کندو دارای شکستگی نباشد.
  • یکی از معیارهای خوب یک کندو عسل، سبکی وزن آن بوده است.
  • پیشنهاد می گردد که از کندوهای کف باز برای زنبورداری های خود استفاده کنید.

در حال حاضر شما می توانید ضمن آگاهی از قیمت انواع کندو عسل چوبی در بازار، با مشاورین در این حوزه پیرامون نکات زنبورداری و خرید کندو، زنبورعسل و زنبور ملکه، ارتباط مستقیم داشته باشید.
منبع: بازار عسل ایران