آیا می دانید که امروزه با فروش انواع بهترین کندو زنبورعسل مدرن توسط مراکز معتبر در کشور، دشواری های موجود در صنعت زنبورداری، کاهش پیدا کرده است؟
از لوازم و تجهیزات مهمی که در هر زنبورداری، نقش بسیار فزاینده ای را در میزان تولید هر چه بهتر و بیشتر فرآورده هایی چون عسل طبیعی و یا بره موم داشته، یک کندو عسل مناسب می باشد که خب می تواند برخی از دشواری های موجود در این حرفه را هم کاهش دهد.
کندو عسل در واقع محلی برای انباشته کردن، زندگی کردن زنبورها و ذخیره سازی انواع فرآورده ها برای استفاده در آینده بوده که باید شباهتی بسیار زیاد با طبیعت رندگی زنبورها داشته باشد.
گفتنی است که زنبورداران در گذشته، از انواع کندوهای بومی و عمدتا از جنس گل یا حلب بهره برداری می نموده اند که خب کمی از دشواری ها و پیچیدگی هایی نیز برخوردار بود.
اما امروزه با ورود انواع کندوهای مدرن به صنعت زنبورداری، دیگر خبری از آن دشواری ها وجود نداشته و زنبورداران توانسته به کمک این کندوها و لوازم و تجهیزات دیگر، اقداماتی که گاها در کندوهای بومی دشوار بود را به آسانی صورت دهند و از جمله بارزترین آنها، می توان به جابجایی کندو و برداشت آسان فرآورده ای چون عسل طبیعی در آن، اشاره داشت.

انواع کندو زنبورعسل مدرن

همانطور که متوجه شدید، ورود کندوهای مدرن به صنعت زنبورداری، سبب شده تا زنبورداران به بهترین شکل ممکن، در این حرفه فعالیت داشته باشند و همواره به دنبال بهترین نوع این کندوها در مراکز معتبر خرید کندو عسل، باشند.
کندو عسل چوبی، از جمله مشهورترین کندوهای مدرن و جعبه ای نام داشته که عمدتا از چوب سفید درختان، تولید گردیده و از می تواند طبق پیشنهاد خود زنبورداران، در تعداد طبقه های گوناگونی ساخته شود.
گفتنی است که زنبورداران، اعتقاد داشته که کندوهای چوبی به سبب دانستن مواد اولیه کاملا طبیعی موجود در چوب درختان، بهترین نوع کندو عسل به خصوص در ایران شناخته شده می باشند و می توانند کارآیی مطلوبی را برای آنان داشته باشند.
این کندو ها می توانند توسط خود زنبورها هم تعمیر گردند و جالب است بدانید که به واسطه درزهایی که داشته اند، از تولید میزان بیشتری بره موم هم برخوردار می باشند. عمدتا کندو عسل چوبی، در دو نوع کف باز و کف بسته مورد بهره برداری قرار گرفته است.

کندو زنبورعسل

کندو عسل پلاستیکی، یکی دیگر از انواع کندوهای مدرن نام داشته که اگر چه از قیمت بالاتری نسبت به کندوهای چوبی برخوردار بوده، اما می تواند از مزایایی هم بهره مند باشد:

  • این کندوها از سبکی وزن برخوردار می باشند و به راحتی قابل جابجایی می باشند.
  • کندوهای پلاستیکی دارای قابلیت ایجاد قابهای چوبی را نیز دارند.
  • این کندوها، قابل شست و شو و ضدعفونی آسان می باشند.
  • هر چه قدر که کندوهای چوبی در برابر عواملی چون رطوبت و حلمه حشرات موذی آسب پذیر بوده اند، کندوهای پلاستیکی از مقاومت بالاتری برخوردار می باشند.
کندو زنبورعسل

در پایان باید گفت که اگر چه انواع کندوهای مدرن، هم از مزایا و هم از معایبی برخوردار بوده اند، اما خب نمی تواند میان هیچ یک از این نوع کندوها تفاوتی آنچنانی قائل شده و بنظر می رسد که این خود زنبورداران بوده اند که با آزمایش هر یک از این کندوها با توجه به شرایط محیطی، بهترین نوع آن را انتخاب و خریداری کنند.
برای آنکه هم از مشورت پیرامون انتخاب بهترین کندو زنبورعسل مدرن از مشاوره های در این زمینه بهره ببرید و هم این کندوها را با قیمت خوبی تهیه کنید، می توانید از طریق راه های ارتباطی داده شده، با این مشاورین، در ارتباط مستقیم باشید.
منبع: بازار عسل ایران