یک کندو عسل پلاستیکی مناسب، چه مشخصاتی را دارا بوده و چه قیمتی را در بازار داشته است؟ آیا می دانید که چگونه می توان انواع کندو عسل را از کدام مراکز فروش معتبر خریداری کرد؟
کندو عسل یکی از لوازم و تجهیزات مهم در صنعت زنبورداری بوده که از گذشته تا به امروزه شاهد تغییراتی در استفاده از انواع کندوهای عسل بوده ایم که منجر به تولید انواع فرآورده های ناب زنبورعسل، گردیده اند.
در گذشته کندوهایی با نام کندو عسل بومی در انواعی چون کندوهای گلی، سفالی و حتی حلبی، مورد بهره برداری توسط زنبورداران قرار می گرفت که گفتنی بود بهترین نوع کندوها هم، همان کندوهای سفالی نام داشته و در تولید محصولاتی ارگانیک از زنبورعسل، نقش جدی را دارا بوده اند.
اما امروزه مانند هر صنعت دیگر در دنیا، زنبورداری هم شاهد پیشرفت هایی در استفاده از انواع کندوهای عسل بوده و بهره برداری از انواع کندوهای مدرن رواج بیشتری را پیدا نموده که البته هنوز هم در کنار این کندوهای مدرن، از کندوهای بومی بهره برداری گردیده است.
زنبورداری از مشاغل ارزشمند و بسیار مهم در کشور ما لقب داشته و با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی، همواره علاقه مندان بسیاری را به خود جذب نموده است. امروزه در صنعت زنبورداری، از انواع کندوهای مدرن بهره برداری می گردد که شامل موارد ذیل بوده اند:

  1. کندو عسل چوبی.
  2. کندو عسل پلاستیکی.

این نوع کندوها که به کندوهای جعبه ای شکل هم شهرت داشته اند، از مزایایی چون حمل و نقل آسان کلنی های کندو عسل و بازدید آسانتر توسط زنبورداران برخوردار بوده اند که عمدتا در دو نوع کف باز و کف بسته نیز طراحی و ساخته شده اند.
حال آیا می دانید که یک کندو عسل پلاستیکی در چه مشخصات و ویژگی هایی را دارا بوده و چه قیمتی را در بازارهای فروش داشته است؟

کندو عسل پلاستیکی

کندو عسل پلاستیکی مناسب

همانطور که متوجه شدید، یکی از انواع کندوهای مدرن ساخته شده امروزی، کندوهای پلاستیکی نام داشته اند که از برخی مزایا و یا شاید معایبی نسبت به کندوهای چوبی برخوردار بوده اند، اما خب بنظر می رسد که این خود زنبورداران هستند که با توجه به شرایط محیطی و آب و هوایی حاکم بر یک منطقه، می توانند مناسب ترین نوع کندو عسل را برگزینند.
برای یک کندو عسل پلاستیکی خوب و مناسب، می توان مشخصات ذیل را برشمرد:

  • کندوهای پلاستیکی قابلیت طبق پذیری داشته و در آنها می توان از قابهای چوبی نیز بهره برد.
  • کندوهای پلاستیکی، قابل شست و شو ضدعفونی بوده اند.
  • عمدتا این نوع کندوها از وزن سبک تری برخوردار بوده و مواردی چون حمل و نقل کندو را سهل نموده اند.
  • کندوهای پلاستیکی از مقاومت خوبی پیرامون انواع حشرات مهاجم مانند موریانه و دیگر مواردی چون حرارت و رطوبت برخوردار بوده اند.
  • گفتنی است که در کندوهای پلاستیکی، به سبب کم بودن تعداد درزها و سوراخ ها، بره موم کمتری تولید می گردد.

همانطور که ذکر شد، انتخاب مناسب ترین کندو، تنها می تواند با مشورت با افرادی باتجربه و بهره برداری کرده از آن کندو در شرایط تقریبا مشابهی صورت بگیرد و در این میان شناخت مشاورین و افراد باتجربه نیز، می تواند به زنبورداران به خصوص تازه کار، کمک شایانی نماید.
در حالی که امروزه کندوهای پلاستیکی از قیمت های بالاتری نسبت به کندوهای چوبی برخوردار بوده اند، شما می توانید حتی این کندوها را هم با قیمت مناسب تری از مراکز فروش معتبر خریداری کنید و از مشاوره های لازم، نهایت بهره را ببرید.
منبع: عسل یاس