آیا می دانید که یک کندوی عسل مدرن، چه مزایا و ویژگی هایی را دارا می باشد و چگونه می توان انواع این کندوها را با قیمت خوبی از بازارهای سراسر کشور، خریدارای نمود؟
امروزه تمامی زنبورداران در کشور ما، در کنار بهره برداری های کمی که از کندوهای بومی داشته، از انواع کندوهای مدرن، بیشترین بهره برداری را نموده اند و در این میان سهم کندو عسل چوبی بیشتر بوده و کندو عسل پلاستیکی به تازگی مورد بهره برداری قرار گرفته است که خب این دو نسبت به هم از مزایایی برخوردار می باشند.
گفتنی است که کندوهای چوبی که از چون سفید درختانی مانند تبریزی تولید شده اند، سازگاری بیشتری را با شرایط گوناگون محیطی داشته، اما از مقاومت کمتری در برابر حمله حشراتی چون موریانه برخوردار می باشند. اما در مقابل کندوهای پلاستیکی، علاوه بر مقاومت بیشتر در برابر این حشرات، به آسانی قابل شست و شو و ضدعفونی کردن می باشند.
شایان ذکر که کندوهای پلاستیکی امروزه از قیمت بیشتری نسبت به کندوهای چوبی برخوردار بوده و سبکی وزن و متحرک بودن این کندوها، دو مشخصه ی اصلی بهره برداری از این کندوها می باشد.
برای آنکه از قیمت انواع کندوی عسل مدرن در بازارهای کشور آگاهی پیدا کنید، می توانید با مشاورین در این راستا، ارتباط مستقیم داشته باشید.
منبع: بازار عسل ایران