یکی دیگر از دغدغه های زنبورداران در کشور، تهیه یک کندو عسل مناسب بوده و امروزه توسط مراکز معتبر فروش کندو عسل مدرن در کرج، انواع کندو عسل چوبی با قیمت مناسب به فروش رسیده است.
گفتنی است که تولید فرآورده ای چون عسل طبیعی در صنعت زنبورداری، به سبب آنکه در حفظ سلامت انسان ها از ارزشمندی بالایی برخوردار بوده، نیازمند تلاش بی وقفه زنبورداران و مجهز نمودن مراکز زنبورداری آنها به تجهیزات و وسایل جدید زنبورداری می باشد.
شایان ذکر که یکی از این لوازم جدید، می تواند بهره برداری از انواع کندوهای مدرن باشد که با ورود خود به عرصه زنبورداری، مراحل گاها پیچیده و دشوار بهره برداری از کندوهای مدرن را به پایان داده است و خب بنظر می رسد که می تواند در تولیدات بهتر و بیشتر زنبورداران نیز اهمیت ویژه داشته باشد.
امروزه در کشور ما، تقریبا در تمامی زنبورداری ها، از انواع کندو عسل مدرن به خصوص کندو عسل چوبی، بیشترین بهره برداری صورت گرفته و به نوعی دیگر کندوهای بومی، مورد بهره برداری کمتری قرار می گیرند.
در استان البرز و شهر کرج هم امروزه می توان از رونق خوب زنبورداری، صحبت به میان آورد و شهرستان طالقان در این استان را، یکی از مناطق بکر و پراستعداد از نظر وجود تنوع گیاهان دارویی گوناگون شناخت که خب از شرایط مساعدی برای زنبورداری برخوردار بوده است.
در حال حاضر توسط مراکز معتبر فروش انواع کندوهای مدرن در کرج، زنبورداران می توانند بهترین و مناسب ترین کندو عسل را برای زنبورداری های خود با قیمت مناسبی خریداری کنند. آیا می دانید که کندو عسل چوبی به اعتقاد بیشتر زنبورداران، مناسب ترین کندو عسل برای بهره برداری در ایران است؟

کندو عسل چوبی

کندو عسل چوبی و مشخصات آن

گفتنی است که عمدتا کندو عسل چوبی که از جمله کندوهای جعبه ای نیز لقب داشته، از چوب درختان جنگلی و در کشور ما، از چوب درخت تبریزی ساخته شده و می تواند طبق خواسته خود زنبورداران، در تعداد طبقات گوناگون نیز ساخته گردد.
شایان ذکر که کندوهای چوبی، می توانند در دو نوع کف بسته و کف باز مورد بهره برداری قرار بگیرند و در این میان؛ کندو کف باز از مزایای خوبی برخوردار بوده و حتی در فصل زمستان هم می تواند مورد بهره برداری قرار بگیرد.
کندو عسل چوبی سازگار با تمامی مناطق و شرایط اقلیمی بوده و به جهت آنکه از مواد اولیه کاملا طبیعی ساخته شده، به اعتقاد بسیاری از زنبورداران نسبت به دیگر کندوهای مدرن، یعنی کندو عسل پلاستیکی، در کشور ما، مناسب تر بوده است. پیرامون کندوهای پلاستیکی هم باید گفت که بسیاری از زنبورداران، عرق نمودن این کندوها را بزرگترین عیب آنها دانسته اند که شاید در زیر آفتاب های سوزان ایران، عملکرد خوبی را نداشته باشد.
لازم به ذکر است که یک کندو عسل چوبی اگر در بالاترین کیفیت ساخته شده باشد و زنبورداران شرایط نگهداری آن را کاملا بدانند و رعایت کرده باشند، بدون شک می تواند بیش از 10 سال بازدهی فوق العاده ای را داشته باشد.
در حال حاضر زنبورداران در کرج، می توانند ضمن ارتباط داشتن با کارشناسان و مشاورین مراکز معتبر فروش انواع کندو عسل مدرن، پیرامون ثبت سفارش ساخت کندو عسل چوبی مورد نظر خود، اقدام نمایند.
منبع: بازار عسل ایران