آیا می دانید که امروزه انواع جدیدترین کندوهای عسل چگونه ساخته شده اند؟ قیمت این کندوها چه نرخی داشته و چگونه می توان آنها را با مناسب ترین قیمت خریداری کرد؟
امروزه اگر مراکز تولیدی انواع فرآورده های ناب زنبورعسل و زنبورداری های اکثر مناطق را دیده باشید، باید بدانید که تولید این فرآورده ها از انواع کندوهای بومی و کندوهای مدرن و جدید صورت گرفته که سهم بیشتر مربوط به کندوهای مدرن بوده است.
بله در گذشته کندوهای بومی عمدتا از انواعی چون کندوهای گلی، کندوهای سفالی و کندوهای حلبی بوده که بیشترین بهره برداری ها را در آن زمان ها داشته اند و امروزه هم از این نوع کندوها، بهره برداری هایی صورت گرفته است. اما خب باید بدانید که تولیدکنندگانی مانند استان همدان، هیچ درصدی از انواع کندوهای بومی را مورد بهره برداری قرار نداده اند و تنها از کندوهای مدرن استفاده کرده اند.
استفاده از کندوهای مدرن و جدید که به کندوهای جعبه ای مهم مشهور بوده اند، از مزایای خوبی چون آسانی در حمل و نقل و بازدید بهتر، برخوردار بوده اند و زنبورداران معتبری در استان هایی چون لرستان، کردستان، خوزستان و اردبیل از جمله معتبرترین بهره برداران از انواع کندوهای جدید و جعبه ای نام داشته اند.
حال آیا می دانید که جدیدترین کندوهای عسل، چگونه ساخته شده و چه قیمتی را در بازار داشته اند؟

خرید کندوی عسل

انواع جدیدترین کندوی عسل

در حال حاضر کندوها جدید در دو نوع کندو عسل چوبی و کندو عسل پلاستیکی، تولید و روانه بازارهای فروش شده اند که کندوهای چوبی از قدمت بیشتری برخوردار بوده و کندوهای پلاستیکی به تازگی وارد صنعت زنبورداری گردیده و از قیمت بیشتری نیز برخوردار هستند.
کندو عسل چوبی که در دو نوع کف باز و کف بسته طبق پیشنهاد و خواسته خود زنبورداران ساخته شده، عمدتا از جنس چوب سفید و در کشور ما از چوب درخت تبریزی تولید شده و با کارآیی چیزی بیش از 10 سال آن هم در انواع شرایط اقلیمی و حتی قیمت مناسبش، توانسته آن را به یکی از بهترین و مناسب ترین کندوهای عسل در ایران تبدیل نموده باشد.
کندو عسل پلاستیکی هم که چند سالی است وارد عرصه زنبورداری شده، با مشخصات و ویژگی هایی چون قابلیت شست و شو و ضدعفونی کردن، مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت و به خصوص مقاوم در برابر حملات حشراتی چون موریانه، می توانند مورد استفاده و بهره برداری قرار بگیرند و شاید تنها موردی که سبب شده تا این نوع کندو از فروش کمتری برخوردار باشد، قیمت بالای آن نسبت به کندوهای چوبی بوده است.
اما خوشبختانه شما زنبورداران گرامی می توانید با ارتباط داشتن با نمایندگی های معتبر ساخت انواع کندوهای جدید در کشور، این نوع کندوها را با قیمتی مناسب سفارش خرید و یا ساخت دهید.
منبع: بازار عسل ایران